Gå till innehåll

nya tunze stream2


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

Ni som var på mässan och såg dem live kanske vet..

Är de kraftigare pumparna i samma storlek som dagens nanos eller blir de större men med samma design?

Spontant kändes de möjligen något större, men inte mycket. Svårt att uppskatta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker skummarna ser lite intressanta ut. Vill minnas att min gam-drög till Tunzeskummare höll en tyst nivå jämfört med många senare och nyare, inkl min Deltec 1250. Har de med de nya skummarna även fixat att de är bra så kanske man skulle kunna tänka sig en Tunzeskummare i framtiden, eller vad tror ni?

Gillar "sockan" som är på 9410.

Ni som var på mässan, några tankar om dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker skummarna ser lite intressanta ut. Vill minnas att min gam-drög till Tunzeskummare höll en tyst nivå jämfört med många senare och nyare, inkl min Deltec 1250. Har de med de nya skummarna även fixat att de är bra så kanske man skulle kunna tänka sig en Tunzeskummare i framtiden, eller vad tror ni?

Gillar "sockan" som är på 9410.

Ni som var på mässan, några tankar om dem?

Det är svårt att säga något om skummarnas effektivitet när de demas på en mässa. Jag kan dock konstatera att "sockorna" är på modet nu. Både Tunze och Schuran använde dessa flitigt i sina demoanläggningar.

IMGA0128s2.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Såg att Tunze har priser på delarna till 6305. Motorhus 335 euro, drivaxel 33 euro. Housing 48 euro?!!? (bara främre delen, bakre hör ihop med motorn). Man kan ju gissa på minst 4000kr för denna pump (eller?). Bra flås, men inte billigt. Sedan "måste" man ju ha en kontroller också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...