Gå till innehåll

Trollsvans' 45litare


Trollsvans

Rekommenderade inlägg

Vad är det för fläkt du har? Själv har jag 29,5 grader i mitt clownhotell, men eftersom det bara är vatten och levande sten/sand i har jag inte gjort något åt det. Får väll vänta att introducera nua invånare till värmeböljan dragit över. Men det hade varit kul att kunna sätta i en städpatrull, för algerna börjar komma så smått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag har gjort en så kallad nödlösning... mitt blåljus består i dagsläget av en spotlight, som sitter fastklämd på en pinne ståendes i hörnet bakom akvariet... (tänk nu hur fult DET är... ).

I brist på annat, t ex tid att ordna ett vettigt fäste, så hängde jag bara fläkten över pinnen, riktad snett mot vattenytan.

(norpade fläkten från mitt regnskogsterrarium, så det fanns en liten hängare på den redan)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tbax efter medeltidsveckan, och vad upptäcker man?

Så klart har skummaren lagt av...

Den hade slutat sörpla i sig vatten, av nån anledning... skitskoj.

Gröna alger på glaset, bruna alger på botten, och min eremit ligger i 3872 delar över botten... oklart om det är öms eller inte, men skalet är tomt iallafall.

Däremot ordnade saker upp sig rätt så fort efter att jag fick igång skummaren igen.

Nån som vet varför den gör sånt? (Red Sea Prizm 400)

I övrigt är jag nyfiken på varför en skivanemon ser ut som på bilden nedan... äter nåt, antar jag?

post-3839-14468915879791_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna tråd slutar här, så även akvariet, till förmån för nya dumheter.

Det får gå och puttra tills nästa projekt är up & running, då ska allt hällas över.

I övrigt kommer det bara skötas som vanligt, dock inte uppgraderas som det var trott från början.

Kanske slutar sina dagar som sump, vem vet.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=252300#post252300

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...