amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 jaha....då har man varit hos den lokala handlaren.....trots en stor leverans så fanns där inte mycket kvar.........men det blev en moorish idol.Ja jag vet att den är en svår fisk. Såg dock en annan av mina favoriter där oxå....en imperiator!!! Citera
saltishenke Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Vacker fisk men man vill ju se en bild på livet ! Citera
tobias.nero Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Vilken snygging! Ska du ge dig på imeriatorn eller ska du lugna dig med den? Citera
NephruruS Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 här är det nya inköpetSnygg idol. sett den äta än? Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Vilken snygging! Ska du ge dig på imeriatorn eller ska du lugna dig med den?Så klart kommer jag köpa en ny imperiator. Men när vet jag inte...Måste ju ha kungen var vackra fiskar i karet! Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Snygg idol. sett den äta än? ja....men söker efter mat som den skall gilla. Nån som vet var man kan köpa ocean nutrician angel formula? Citera
Wiking Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Nån som vet var man kan köpa ocean nutrician angel formula?Jag köper min på Ciklidhuset i Lerum. Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Jag köper min på Ciklidhuset i Lerum.Ok.....lite långt i från mig. Men tack för svaret. Får väl jaga min lokala handlare efter sån mat. Citera
Freddi Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Såg den firren innan idag när jag var och handlade.Tror nog att den kan gillar stenkoraller så det kan du ju ta köpa och köpa till den så får den ju nått!!Jag håller med dig att där inte var mycket kvar, han fick ju in 65st koraller igår kväll och tror där var ett 10 tal kvar i eftermiddags, gäller att vara snabb!! Citera
_Manne_ Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Gör du ditt bästa jonas till att få den till att överleva.. tog inte du lineatusen ?mvh manne Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Såg den firren innan idag när jag var och handlade.Tror nog att den kan gillar stenkoraller så det kan du ju ta köpa och köpa till den så får den ju nått!!Jag håller med dig att där inte var mycket kvar, han fick ju in 65st koraller igår kväll och tror där var ett 10 tal kvar i eftermiddags, gäller att vara snabb!!Vad rolig du är då!!! Inte specielt intresserad av att den skall äta stenkoraller...men funderar på att köpa en ful svamp och låta han äta på den. Svårt att vara framme när VIPen får komma efter stängning och köpa. (Detta har jag sagt till handlaren oxå så han vet var jag står)Gör du ditt bästa jonas till att få den till att överleva.. tog inte du lineatusen ?mvh manneJa jag kommer göra allt jag kan för att få den att överleva....köper inte fisk för att se den dö. Nä köpte inte lineatusen....läste på lite om den och den verkar vara väldigt svår fisk + att den var ju jätte lite. Då är jag mer intresserad av imperiatorn.Fick du tag i nåt intressant manne? Citera
_Manne_ Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Ja jag kommer göra allt jag kan för att få den att överleva....köper inte fisk för att se den dö. Nä köpte inte lineatusen....läste på lite om den och den verkar vara väldigt svår fisk + att den var ju jätte lite. Då är jag mer intresserad av imperiatorn.Fick du tag i nåt intressant manne?någon korall har jag köpt , inget annat levande så.!var ju sugen på maximan , men ack så liten.. Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 någon korall har jag köpt , inget annat levande så.!var ju sugen på maximan , men ack så liten..fanns kanske 10 koraller totalt kvar i korallkaret när jag var där lite i 6 ikväll......Irriterande när man visste att han hade fått in 65 st.sps eller? Ja musslorna var väldigt små. Citera
Punjoo Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Såg bilden på din balja måste säga att det är nästintill kopia av min=)... ser bra ut=) Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Såg bilden på din balja måste säga att det är nästintill kopia av min=)... ser bra ut=)Tack.....Det går sakta men säkert. Citera
Punjoo Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Du gör helt rätt att ta det lungt fins så många som stressar på. kan nog uppgradera ditt namn från amatören som det ser ut nu... hur är värderna??? Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Har inte hållt på så länge så namnet stannar där det är. he he he värdena är:salt 1,025ph 8,2alkanitet 2amonium 0nitrit 0-0,05nitrat 2,5En vecka sedan testet men bör väl vara nästan samma.Började med zeo för en vecka sedan, det enda jag ser av det är att jag inte får några nya alger....Annars har jag ganska mycket alger. Citera
Punjoo Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Ta det försiktigt med Zeo vill jag säga kan göra mera skada en nytta..... ser bra ut värderna annars du har ju inte haft igång baljan så länge så nitrit brukar vara segt att få ned i börjarn...jag har salthalt 1.026 ph 8.3phophate 0.03nitrit 0.2nitrat 0 magnesium 1400Kh 11 lite högtcalsium 400 ska höja vilket motarbetar khbörjar du med mjuk koraller eller kör du blandat var det dinna bilder tidigare i bloggen... Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Jag kommer inte köra zeon hardcore ....ett sätt att få lite finare vatten bara. Kommer nog bara köra base 4 inte mycket mer än det.Jag kommer köra allt i mitt kar......med risk för att hardcore sps anhängarna sätter kaffet i halsen så tycker jag faktist att det finns riktigt många snygga mjuka koraller.....Min personliga favorit är järnkorall ....diggar deras färger som f** Citera
Punjoo Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Då hänger jag med... Köra allt=) visst är man lite prylbög är kul emd teknik och försöka få det så bra som möjligt. välldigt nöjd med att jag har grymm skummare som kör en hel del överkappasitet bubble king 3000 pga av att jag har mycket fisk. smörjan i koppen ser och luktar inte som perfym Citera
Punjoo Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Själv börjar man få ont om utrymmen att placera koraller har en hel del mjukisar samt ett par riktigt stora phyllisar som jag bytit mig till av nixon här på guiden riktigt kunnig och skysst kille... Citera
amatören Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Då hänger jag med... Köra allt=) visst är man lite prylbög är kul emd teknik och försöka få det så bra som möjligt. välldigt nöjd med att jag har grymm skummare som kör en hel del överkappasitet bubble king 3000 pga av att jag har mycket fisk. smörjan i koppen ser och luktar inte som perfymjo det är skit skoj med teknik .....och så klart vill man ha det så snyggt man kan (hyfsad skrytfaktor)Jag är super nöjd med min skummare deltec 1060s turbo. Nä den doften som kommer ur den koppen är det viss klöknings varning på fy f**Jag har inte så mycket fisk än men det kommer hela tiden!! Citera
Punjoo Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Japp får ta det i sektioner... Det här är mitt andra kar har varit igång sen i november.. men det innan hade jag bara i ett halvår var ett deltec marinakvarium kompl... hur är deltec skummaren att ställa in??? är den känslig vid vatten nivå skillnader??? eller har du påfyllnad aoutomatiskt? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.