Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

jaha....då har man varit hos den lokala handlaren.....trots en stor leverans så fanns där inte mycket kvar.........men det blev en moorish idol.

Ja jag vet att den är en svår fisk.

Såg dock en annan av mina favoriter där oxå....en imperiator!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Såg den firren innan idag när jag var och handlade.

Tror nog att den kan gillar stenkoraller så det kan du ju ta köpa och köpa till den så får den ju nått!!:ler:

Jag håller med dig att där inte var mycket kvar, han fick ju in 65st koraller igår kväll och tror där var ett 10 tal kvar i eftermiddags, gäller att vara snabb!!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den firren innan idag när jag var och handlade.

Tror nog att den kan gillar stenkoraller så det kan du ju ta köpa och köpa till den så får den ju nått!!:ler:

Jag håller med dig att där inte var mycket kvar, han fick ju in 65st koraller igår kväll och tror där var ett 10 tal kvar i eftermiddags, gäller att vara snabb!!:)

Vad rolig du är då!!! Inte specielt intresserad av att den skall äta stenkoraller...men funderar på att köpa en ful svamp och låta han äta på den.

Svårt att vara framme när VIPen får komma efter stängning och köpa. (Detta har jag sagt till handlaren oxå så han vet var jag står)

Gör du ditt bästa jonas till att få den till att överleva.. tog inte du lineatusen ?

mvh manne

Ja jag kommer göra allt jag kan för att få den att överleva....köper inte fisk för att se den dö. Nä köpte inte lineatusen....läste på lite om den och den verkar vara väldigt svår fisk + att den var ju jätte lite.

Då är jag mer intresserad av imperiatorn.

Fick du tag i nåt intressant manne?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag kommer göra allt jag kan för att få den att överleva....köper inte fisk för att se den dö. Nä köpte inte lineatusen....läste på lite om den och den verkar vara väldigt svår fisk + att den var ju jätte lite.

Då är jag mer intresserad av imperiatorn.

Fick du tag i nåt intressant manne?

någon korall har jag köpt , inget annat levande så.!var ju sugen på maximan , men ack så liten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

någon korall har jag köpt , inget annat levande så.!var ju sugen på maximan , men ack så liten..

fanns kanske 10 koraller totalt kvar i korallkaret när jag var där lite i 6 ikväll......Irriterande när man visste att han hade fått in 65 st.

sps eller? Ja musslorna var väldigt små.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte hållt på så länge så namnet stannar där det är. he he he

värdena är:

salt 1,025

ph 8,2

alkanitet 2

amonium 0

nitrit 0-0,05

nitrat 2,5

En vecka sedan testet men bör väl vara nästan samma.

Började med zeo för en vecka sedan, det enda jag ser av det är att jag inte får några nya alger....Annars har jag ganska mycket alger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det försiktigt med Zeo vill jag säga kan göra mera skada en nytta..... ser bra ut värderna annars du har ju inte haft igång baljan så länge så nitrit brukar vara segt att få ned i börjarn...

jag har salthalt 1.026

ph 8.3

phophate 0.03

nitrit 0.2

nitrat 0

magnesium 1400

Kh 11 lite högt

calsium 400 ska höja vilket motarbetar kh

börjar du med mjuk koraller eller kör du blandat var det dinna bilder tidigare i bloggen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte köra zeon hardcore ....ett sätt att få lite finare vatten bara. Kommer nog bara köra base 4 inte mycket mer än det.

Jag kommer köra allt i mitt kar......med risk för att hardcore sps anhängarna sätter kaffet i halsen så tycker jag faktist att det finns riktigt många snygga mjuka koraller.....Min personliga favorit är järnkorall ....diggar deras färger som f**

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då hänger jag med... Köra allt=) visst är man lite prylbög är kul emd teknik och försöka få det så bra som möjligt. välldigt nöjd med att jag har grymm skummare som kör en hel del överkappasitet bubble king 3000 pga av att jag har mycket fisk. smörjan i koppen ser och luktar inte som perfym

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då hänger jag med... Köra allt=) visst är man lite prylbög är kul emd teknik och försöka få det så bra som möjligt. välldigt nöjd med att jag har grymm skummare som kör en hel del överkappasitet bubble king 3000 pga av att jag har mycket fisk. smörjan i koppen ser och luktar inte som perfym

jo det är skit skoj med teknik .....och så klart vill man ha det så snyggt man kan (hyfsad skrytfaktor)

Jag är super nöjd med min skummare deltec 1060s turbo. Nä den doften som kommer ur den koppen är det viss klöknings varning på fy f**

Jag har inte så mycket fisk än men det kommer hela tiden!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp får ta det i sektioner... Det här är mitt andra kar har varit igång sen i november.. men det innan hade jag bara i ett halvår var ett deltec marinakvarium kompl... hur är deltec skummaren att ställa in??? är den känslig vid vatten nivå skillnader??? eller har du påfyllnad aoutomatiskt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...