Jens Netteberg Postat 20 oktober 2008 Författare Postat 20 oktober 2008 Valenciennorna tycker jag själv är riktigt härliga.Protopalythoa är nog inte helt fel gissat nu när jag ser den bilden som du hänvisade till Calle och även du Mattias nämner.Min är i och för sig lite mer åt det gröna hållet i mitten men detta kan kanske skilja sig åt från exemplar till exemplar? Citera
Tedb Postat 20 oktober 2008 Postat 20 oktober 2008 Bild 4 är någon ZoanthidBild 5 kan kanske vara en Sinularia dura.http://www.reefforum.net/photopost/data/563/r3.jpg Citera
_Manne_ Postat 20 oktober 2008 Postat 20 oktober 2008 ser bra ut jens, nu rullar det på bra, bara o pytsa i korallerna efterhand nu då.mvh manne Citera
Jens Netteberg Postat 21 oktober 2008 Författare Postat 21 oktober 2008 ser bra ut jens, nu rullar det på bra, bara o pytsa i korallerna efterhand nu då.mvh manneHehe, Ja jag ska se senare i veckan om jag kanske får möjlighet att köpa något litet till. Citera
Laggeman Postat 21 oktober 2008 Postat 21 oktober 2008 Snyggt Jens! Ser bra ut, hoppas bara dina sandtuggare hittar tillräckligt med foder nu så de inte svälter ihjäl, det skulle vara väldigt synd! Citera
Jens Netteberg Postat 21 oktober 2008 Författare Postat 21 oktober 2008 Snyggt Jens! Ser bra ut, hoppas bara dina sandtuggare hittar tillräckligt med foder nu så de inte svälter ihjäl, det skulle vara väldigt synd!Nej det får vi absolut inte hoppas på Men de tar artemia fint så det ska nog inte vara några problem. Citera
_Manne_ Postat 21 oktober 2008 Postat 21 oktober 2008 Hehe, Ja jag ska se senare i veckan om jag kanske får möjlighet att köpa något litet till.är det något jag har så bara hör av dig.mvh manne Citera
Jens Netteberg Postat 21 oktober 2008 Författare Postat 21 oktober 2008 är det något jag har så bara hör av dig.mvh manneDet finns säkert massor i ditt kar som skulle kunna vara av intresse. Får ta och fingranska dina bilder så kanske man kan köpa lite fraggar på nästa träff . Citera
Jens Netteberg Postat 25 oktober 2008 Författare Postat 25 oktober 2008 Bra jobbat Jens!Tack Sillen!Det är riktigt kul nu när man kommit igång. Jag har nu även fått i två stycken Amphiprion Percula, en Lysmata amboinensis och sen eftersom frun var med och handlade så blev det en Pterosynchiropus splendidus hane också Citera
Sillen Postat 25 oktober 2008 Postat 25 oktober 2008 Grymt fina fiskar dessa Pterosynchiropus splendidus, en av mina favvosar. Hoppas du har tillräckligt mogen sten så den har mat så det räcker! Jag håller tummarna. Citera
Jens Netteberg Postat 9 november 2008 Författare Postat 9 november 2008 Dags att visa två nyheter i akvariet.Det var jävlar inte lätt att få den A. lineatusen att fastna på bild. Citera
amatören Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 A. lineatusen är en grymt snygg fisk....skoj att se och läsa att det går riktigt bra med dit kar.. Citera
Jens Netteberg Postat 9 november 2008 Författare Postat 9 november 2008 A. lineatusen är en grymt snygg fisk....skoj att se och läsa att det går riktigt bra med dit kar..Det finns i och för sig inte så mycket i det än men det har tack och lov inte blivit någon riktig katastrof än i alla fall. Det är helt klart en hobby som man lätt fastnar i . Citera
amatören Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 jag är lika ny i hobbyn......lycka till Citera
Jens Netteberg Postat 23 december 2008 Författare Postat 23 december 2008 Usch, tiden går fort. Snart två månader sedan jag var här inne och skrev.Jag blev med nytt jobb och det har tagit otroligt mycket av min tid så jag har knappt hunnit med något annat.Lite nytt har dock hänt i mitt kar.Jag var hemma hos Manne en sväng för ungefär en månad sedan och fick med mig lite smått och gott samt att jag idag försåg mig med ytterliggare två koraller.En Zebrasoma flavescens fick flytta in i början av december.Tyvärr så miste jag dock min Acanthurus Lineatus för ca en vecka sedan. Lite kommer lite försvinner, hoppas det blir mest kommer i framtiden.Några bilder på det nya: Citera
amatören Postat 27 december 2008 Postat 27 december 2008 snyggt kar!! du är i samma sits som mig.....inte mycket i men det kommer sakta men säkert!!Dom blå/röda knapparna är skit snygga!! Citera
_Manne_ Postat 27 december 2008 Postat 27 december 2008 kul jens, ser att fraggarna från mig verkar trivas bra.. synd om Lineatus'en men du får prova igen senare.! det är ju en fin fisk.hoppas nu det går bra med nya jobbetmvh manne Citera
Syd Postat 27 december 2008 Postat 27 december 2008 Hej Jens vad var det som hände med din Lineatus ? har en nyinköpt själv blir lite orolig när man läser detta.Ditt kar ser luftigt och snyggt ut kommer, att bli fint med tiden. Citera
Jens Netteberg Postat 29 december 2008 Författare Postat 29 december 2008 Tyckte också det var riktigt surt med Lineatusen. Vet faktiskt inte vad det var som orsakade den död.Den såg ut att må bra fram tills någon dag innan den dog.De sista dagarna ville den inte äta och blev smalare och smalare.Men men, nya tag och nya fiskar så ska man väl lyckas med något annat fint istället. Citera
hansson_1985 Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 hallå.. ditt kar bärjar ta form nu!tycker att du har fått till det riktigt bra i ditt kar..kul att se. mer bilder bara.. Citera
Jens Netteberg Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Tack Johan!Lovar komma upp med fler bilder när det sker något nytt nästa gång.Köpte faktiskt en system kamera nu på rean så den måste ju testas Citera
hansson_1985 Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 va kul!vad bled vet för nått? köpte själv en systemkamera för ett tag sen. det är inte helt lätt att ta bra kort på akvariet.. Citera
Jens Netteberg Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 va kul!vad bled vet för nått? köpte själv en systemkamera för ett tag sen. det är inte helt lätt att ta bra kort på akvariet..En Olympus E420 med två objektiv, 14-42mm och 40-150mmRiktigt nöjd så här långt i alla fall. Citera
hansson_1985 Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 va kul...då kommer det snart upp bilder eller hur? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.