thomas5547 Postat 27 juli 2008 Dela Postat 27 juli 2008 Vilken pump ska man välja?IKS, Aqua Care, Har en Aqua Medic, nu. Men den är konsig, och nöter ut slangar som bara den.. Den slår igång.. Det gör även min kompis pump.. Samma modell.. Okey, dom är biliga.. Men bättre att satsa på en dyr? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 27 juli 2008 Dela Postat 27 juli 2008 Iks och Aquacare är samma pump om jag inte misstar mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 27 juli 2008 Dela Postat 27 juli 2008 IKS småpumpar har samma hus som Grotech. Säkert en standardprodukt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 27 juli 2008 Författare Dela Postat 27 juli 2008 Iks och Aquacare är samma pump om jag inte misstar mig.Och då säkert jätteskillnad i pris oxå.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 27 juli 2008 Dela Postat 27 juli 2008 Vad ska du ha pumpen till? Kontinuerlig drift eller korta sekvenser? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 28 juli 2008 Författare Dela Postat 28 juli 2008 Ja, det är ju till påfyllningen av vatten till akvariet.. så jag vill ha en som är så pålitlig som möjligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 28 juli 2008 Dela Postat 28 juli 2008 Ja, det är ju till påfyllningen av vatten till akvariet.. så jag vill ha en som är så pålitlig som möjligtJag kör med Tunze osmolator som fungerat utan problem i ett par år nu. Innan dess hade jag Aqua Medic niveaumat (eller hur det stavas). Den tyckte jag inte var tillförlitlig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Woggy Postat 2 augusti 2008 Dela Postat 2 augusti 2008 Spolarpump från Biltema för 70kr om det bara är pumpen du är ute efter. De pumpar runt 3 liter/minut ostrypa. funkar bra för mig iaf. Går dock inte köra hela tiden men 30 minuter i sträck funkar fint hos mig iaf.Har även spolarpumpar till ballingdosering. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 2 augusti 2008 Dela Postat 2 augusti 2008 Spolarpump från Biltema för 70kr om det bara är pumpen du är ute efter. De pumpar runt 3 liter/minut ostrypa. funkar bra för mig iaf. Går dock inte köra hela tiden men 30 minuter i sträck funkar fint hos mig iaf.Har även spolarpumpar till ballingdosering.Du vet inte om de fungerar att pumpa saltvatten med i längden? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Woggy Postat 2 augusti 2008 Dela Postat 2 augusti 2008 Jag har kört balling plus och påfyllning av kalkvatten i kanske 7 månader med spolarpumpar från biltema och det har fungerat bra. Menar du at du ska pumpa kontiunerligt eller hur pumpen mår efter att ha pumpat ett par minuter om dagen i ett år?OBS pumpen för 50kr på biltema är skräp och låter som fan OBS Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 2 augusti 2008 Dela Postat 2 augusti 2008 Aha, då var det inget Letar efter en pump att pumpa upp till mitt nybyggda tubastrea refugium, nu jäklar ska de kunna matas ordentligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 augusti 2008 Dela Postat 2 augusti 2008 Jag kör med en vanlig Eheim 1046 för påfyllning. Har satt på en 8mm slang på denna som tillför karet med vattnet. Funkar kanon.Om du skall ha en slangpump så hadde jag nog kollat på en Grotech SP4800 (500 - 4800ml/h) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snäckan Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 har en iks som har gott i 9 år pumpar ca 60 l i veckan genom en kalkmixer men man bör ha lite servce någon gång om året Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 4 september 2008 Dela Postat 4 september 2008 Aha, då var det inget Letar efter en pump att pumpa upp till mitt nybyggda tubastrea refugium, nu jäklar ska de kunna matas ordentligt Tänk bara på häverteffekten... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.