Gå till innehåll

Doseingspump, vilken ska man välja?


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Ja, det är ju till påfyllningen av vatten till akvariet.. så jag vill ha en som är så pålitlig som möjligt

Jag kör med Tunze osmolator som fungerat utan problem i ett par år nu. Innan dess hade jag Aqua Medic niveaumat (eller hur det stavas). Den tyckte jag inte var tillförlitlig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spolarpump från Biltema för 70kr om det bara är pumpen du är ute efter. De pumpar runt 3 liter/minut ostrypa. funkar bra för mig iaf. Går dock inte köra hela tiden men 30 minuter i sträck funkar fint hos mig iaf.

Har även spolarpumpar till ballingdosering.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spolarpump från Biltema för 70kr om det bara är pumpen du är ute efter. De pumpar runt 3 liter/minut ostrypa. funkar bra för mig iaf. Går dock inte köra hela tiden men 30 minuter i sträck funkar fint hos mig iaf.

Har även spolarpumpar till ballingdosering.

Du vet inte om de fungerar att pumpa saltvatten med i längden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört balling plus och påfyllning av kalkvatten i kanske 7 månader med spolarpumpar från biltema och det har fungerat bra. Menar du at du ska pumpa kontiunerligt eller hur pumpen mår efter att ha pumpat ett par minuter om dagen i ett år?

OBS pumpen för 50kr på biltema är skräp och låter som fan OBS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...