Gå till innehåll

oveb's P120:a


oveb

Rekommenderade inlägg

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Tack !

Nej, det är inte så mycket sten. Burken är ju på 450 inkl sump. Kanske 375 exkl.

Jag gissar att jag har runt 30 kilo sten. Så egentligen är det liiite för lite. Men jag planerar ytterligare en pelare.

Kanske blir det några småpluttar åxå. Bara jag hittar sten som passar. Jag vill ha sten som vattnet kan cirkulera igenom.

Räknas stenkoraller som sten ?? :)

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara hålla med de andra, härliga bilder !!
Hej Ove det var ett stiligt kar, det är snyggt med den mörka bakgrunden och de öppna ytorna, det roliga är att det kommer att bli ännu bättre med tiden som korallerna växer.

Tack skall Ni ha !

Det var oerhört skönt att ha blivit av med dinosarna. Nu håller sig sanden kritvit, delvis tack vare en hel flock (15) nassariussnäckor !

Dom är förresten tokroliga. Varje gång man matar så poppar dom upp ur gruset och dräller runt en stund.

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I "The Reef Aquarium vol 3" skriver Julian Sprung att det inte behövs 10% LS i ett modernt akvarium med en effektiv skummare. Levande sand minskar också behovet menar han...

Ja, det är nog inte så petigt. Fast ett prydnadslager sand vet jag inte om det gör så stor nytta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stenkoraller är inte Levande Sten, eftersom dessa inte innehåller bakterier som bryter ned ammonium, nitrit och nitrat.

Hehe, nej jag vet. Fast nog konsumerar de nitrat.

Jag har mätt så låga halter NO3 att jag fegat ur och börjat dosera KNO3. Då får jag dessutom i lite K åxå vilket sparar in på dyra K+ droppar :)

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tack Göran, du är naturligtvis jättevälkommen. Liten varning dock, det ser alltid bättre ut på bild än i verkligheten.

Fraggarna lever och frodas. Vuxit liiite har dom åxå, iallafall pocilloporan som fick en riktigt ljusplats.

Alltså vart plockar du koraller ifrån, åker du och hämtar dom själv i västindien

Grymma bilder dags att komma över och kolla på ditt kar någon dag, har du fått fart på fraggarna du fick av mig?

Kul och se om dom ser annorlunda ut hemma hos dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...