Gå till innehåll

Hjälp! min sjöhare sitter fast i pumpen.


Lilla Nemo

Rekommenderade inlägg

Igår köpte jag en sjöhare.

Ikväll tyckte jag att pumpen till UVC'n lät konstigt. Vid närmare titt sög den inte upp något vatten alls. Böckar fram pumpen under all sten och där sitter min stackars sjöhare.

Den lever än men sitter som ni kan se på bilden fast i insuget på pumpen. Vet inte hur skadad den är. Men jag får inte loss den, shit vad ska jag göra??? Har provat dra i den men det känns som att jag kommer att dra den mitt i tu. Tycker synd om den även om den är ful.

Har någon nån ide hur jag ska rädda den? Den sitter hårt fast. kan den krypa ut själv tro??

Hjälp!!!

post-3366-1446891585868_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr dog sjöharen. :=( Fick inte loss den hur jag än försökte lirka med den. Får inte ens loss den nu fast den är död. Insuget till pumpen har nämligen två kammrar som ska hindra stora föremål från att sugas in och den har åkt igenom båda kamrarna. Enda sättet att få loss den är nog att karva med en kniv men det är skit äckligt!!!

Kan man trä på en bit tyg över insuget i fortsättningen för att förhindra sådana här olyckor. Typ nylonstrymbyxa?

Nån som vill sälja sjöhare till mig? Behöver verkligen en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...