Gå till innehåll

Vattenrening


Firebird

Rekommenderade inlägg

Nja, jag tycket att min osmosis är så långsam och därför ville jag ha en bättre. Priset är ju helt okej och vad företaget har svarat så fixar den allt som behövs. Jag är ju ingen expert men priset verkar okej när jag kollat runt.

Samt att jag ska ha den till vanligt dricksvatten med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju inte sån, som vanligt då altså. Men garanterar företaget att vattnet motsvarar destilerat/Avmineraliserat/avjoniserat vatten när det kommer ut på baksidan? Batterivatten / destilerat vatten smakar som bekant "illa" eftersom det är smaklöst. Om deras vatten blir lika rent, torde det inte vara någon höjdare som driksvatten, och de hävdar att vattnet smakar bättre, efter filtrering vilket leder mig till att tro att det inte ger ett lika bra resultat som en RO.

Bara funderingar.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns många alchemister i den där branschen, grannen hade blivit pålurad nån låda för dricksvatten som innehöll kolfillter, jonbytare och ett 7W UV för typ 11.000:-

(då ingick en liten kran monterad bredvid den vanliga blandaren på diskbänken)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om detta är offtopic,

Jag har för mig att det inte är bra att dricka osmosvatten då det inte innehåller några salter? Om det stämmer så är det uppenbart att filtret i tråden inte ger vatten av osmoskvalitet...

Rätta mig gärna om jag har fel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mja. Långvarigt nytjande av enbart Osmosis vatten kan ha en marginell negativ effekt. Det stora flertalet av oss har inte det bekymret, vi skulle eventuellt behöva dricka ett glas mjölk extra i veckan eller så. (Undrar om det betyder att jag behöver dricka ett glass mjölk i veckan, eftersom mitt vätske intag sker (Och har skett i flera år) huvudsakligen i formen Cocacola?)

Det är som för mineralvatten. Lagom är bäst.

De här dårarna säljer samma typ av enheter för hushållsbruk, och har en rätt informativ text på sin sida. Det är antagligen därför man inte är lika glad för att kränga RO enheter längre.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...