Gå till innehåll

Koralia 12V


zooks

Rekommenderade inlägg

Är det bara 12v växelström man är ute efter går det att koppla ppå sig före likriktarbryggan i nästan alla labaggregat osv. Nakdelen är att de inte blir styrbara utan bara till/från. Frågan är, hur styrs de. Kortare pulser, eller "äkta" AC, och 3-12v? (tex) Jag hittar inga specs alls.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det trista är att det trots att det är 12V's pumpar så är det AC-pumpar, dvs mycket svårare att styra. Kontrollern som finns till är ju därför svindyr.

Vad jag har läst så är det 12V DC, varifrån har du fått informationen om att det är AC?

Edit: Hittade mer information som verkar bekräfta 12V AC...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har läst så är det 12V DC, varifrån har du fått informationen om att det är AC?

Edit: Hittade mer information som verkar bekräfta 12V AC...

Tyvärr så verkar det ju vara så, jag var helt inne på att köpa en sån innan jag såg den här tråden http://reefcentral.com/forums/showthread.php?threadid=1361588&perpage=25&pagenumber=2. Hade tänkt att bygga en egen kontroller som jag är rätt säker på att jag skulle klarat av för under 500kr (plus pump under tusen). Nu väntar jag istället på Tunze nano 6055 (för nästan två tusen med kontroller).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...