zooks Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 Såg att Hydor har kommit med en ny serie pumpar och styrningar (Koralia 12V), är det någon som vet om det är bra prylar?Tycker det ser ut att vara intressant om prisbilden är rätt.http://www.hydor.it/en/products/list/11 Citera
Laggeman Postat 27 augusti 2008 Postat 27 augusti 2008 Ja, de ser ju intressanta ut. Fungerar de sen lika bra som de ser ut så kan det bli en hit tror jag! Citera
DaTrucka Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Mycket intressant. Gillar att man kan kombinera olika stora pumpar oxå. Citera
mano Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Mycket intressant. Gillar att man kan kombinera olika stora pumpar oxå.Det trista är att det trots att det är 12V's pumpar så är det AC-pumpar, dvs mycket svårare att styra. Kontrollern som finns till är ju därför svindyr. Citera
stigigemla Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Det är ganska enkelt att göra en växelriktare för 12v. Det finns billiga Ic för bilstereo man kan använda. Citera
-=Mr_B=- Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Är det bara 12v växelström man är ute efter går det att koppla ppå sig före likriktarbryggan i nästan alla labaggregat osv. Nakdelen är att de inte blir styrbara utan bara till/från. Frågan är, hur styrs de. Kortare pulser, eller "äkta" AC, och 3-12v? (tex) Jag hittar inga specs alls.B! Citera
zooks Postat 31 augusti 2008 Författare Postat 31 augusti 2008 Det trista är att det trots att det är 12V's pumpar så är det AC-pumpar, dvs mycket svårare att styra. Kontrollern som finns till är ju därför svindyr.Vad jag har läst så är det 12V DC, varifrån har du fått informationen om att det är AC?Edit: Hittade mer information som verkar bekräfta 12V AC... Citera
mano Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 Vad jag har läst så är det 12V DC, varifrån har du fått informationen om att det är AC?Edit: Hittade mer information som verkar bekräfta 12V AC...Tyvärr så verkar det ju vara så, jag var helt inne på att köpa en sån innan jag såg den här tråden http://reefcentral.com/forums/showthread.php?threadid=1361588&perpage=25&pagenumber=2. Hade tänkt att bygga en egen kontroller som jag är rätt säker på att jag skulle klarat av för under 500kr (plus pump under tusen). Nu väntar jag istället på Tunze nano 6055 (för nästan två tusen med kontroller). Citera
-=Mr_B=- Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Trist. DC, PWM/Analogt styrda pumpar hade gått att styra med min favorit, mCubed BigNG så länge det rört sig om 40/20 watt. Det gör ju tyvärr att konceptet med dessa pumparna för min del faller. Tur att det blev bekräftat redan nu, och inte först när man satt med dem i handen.B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.