Scubahawk Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Köpte ett par Ocellaris Onyx till mina två kar. Clownhotell 58L och ett 170L.Nu håller de bara till i främre hörnet på båda karen och helst vid ytan på natten. Varför? De äter och så men bara i sin lilla hörna. Jag hajar noll. Och alla värden är som de ska. Riktade till och med pumpen mot vattenytan ifall det skulle vara något problem med syrebrist eller så... Men imorse var de fortfarande i sin lilla hörna. Vad ska jag göra? Detta har pågått sedan i lördags då jag fick dem. Citera
Sillen Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Mina var nära ytan i början och jag ställde ungefär samma fråga då. Har för mig att vi inte är ensamma om detta utan att du kan ta det lugnt Citera
wizz Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Brukar vara så med Clowner.. Dom finner sitt natt tillhåll och i regel håller dom sig där tills dom känner sig trygga sedan far dom runt i karet .. men åter går till natt vila på samma plats var natt hängande.. Så funkar dom... Citera
zooks Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Min clown sover också ofta vid ytan i ett hörn... kan inte se att det skulle vara något problem, någonstans måste den hålla till. Citera
Scubahawk Postat 1 september 2008 Författare Postat 1 september 2008 Aha... ok. Då vet jag. Då kanske dem vandrar ut i karet om någon vecka eller så. Skönt. Tack för alla svar! Toppen! Citera
Kjelle Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Köpte ett par Ocellaris Onyx till mina två kar. Clownhotell 58L och ett 170L.Nu håller de bara till i främre hörnet på båda karen och helst vid ytan på natten. Varför? De äter och så men bara i sin lilla hörna. Jag hajar noll. Och alla värden är som de ska. Riktade till och med pumpen mot vattenytan ifall det skulle vara något problem med syrebrist eller så... Men imorse var de fortfarande i sin lilla hörna. Vad ska jag göra? Detta har pågått sedan i lördags då jag fick dem.Salthalten är kanske på tok för hög! Citera
Wiking Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Mina clowner har också samma beteende trots att jag haft dem i 2 år. Nattetid trivs de bäst i ett hörn, gärna vid en pump, nära vattenytan. Det finns många inlägg här på SG som bekräftar detta. Helt naturligt alltså, låt dem vara.Efterhand som de känner sig mer och mer trygga i dina kar så kommer de att ge sig ut på längre turen för att skaffa mat o dyligt. Det nattliga betendet kommer dock att bestå. Citera
Jaken Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Salthalten är kanske på tok för hög!Vad tyder på att salthalten skulle vara för hög? Gissar du? Citera
Kjelle Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Vad tyder på att salthalten skulle vara för hög? Gissar du?Jag fick för mig att de stod o skippade luft vid ytan.Har själv haft fisk som betett sig konstigt och när jag kollade så hade salthalten/densiteten skenat iväg mot högre höjder.De skippade luft vid ytan och simmade som galningar i akvariet mellan varven.Det var de minsta fiskarna som gjorde detta.En snabb pH förändring orsakar även det stora problem för fiskar.Många akvarister knäcker ju sina nyinköpta fiskar redan vid inkoppningen. Citera
DistantHoller Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Kan också bekräfta att mina clowner (3 & 4 år gamla) brukar sova uppe i ett hörn vid ytan, ibland lite krångligt nära en pump som mest bara ser jobbigt ut.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.