Gå till innehåll

Smala kommentarer


Rekommenderade inlägg

Inmatningsrutorna där man ska kunna skriva kommentarer, både gällande annonser och bilder i gallerier, är extremt smala. Endast en bokstav får plats per rad. Jag föreslår att dessa rutor breddas ordentligt så att det går lätt att se vad man skriver, utan att behöva klippa och klistra in texten från ett separat skrivprogram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Max,

Jag får nästan be dig att kopiera in en skärmdump. Jag får själv en mycket bred inmatningsruta i Galleriet, se bild nedan:

När det gäller Köp&Sälj finns det en lite mindre rutan för "Snabbkommentar" (se bild nedan), och en lite större ruta när du klickat på länken "Skriv kommentar" (se bild nedan).

post-1358-14468916067874_thumb.jpg

post-1358-14468916068013_thumb.jpg

post-1358-14468916068157_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om det har att göra med något insticksprogram som Shockwave Flash. Kanske osignerat script? Jag testade nyss att använda Safari istället för Internet Explorer och då kom det ett felmeddelande gällande Shockwave Flash. Kommentarsrutorna i Safari var bredare än de för Internet Explorer i skärmdumparna som jag visade ovan, men alla verktygsfälten som finns i Vargklos skärmdumpar saknas även i Safari hos mig.

Problemet med rutorna för att skriva kommentarer har funnits sedan forumsuppdateringen ett drygt år tillbaka. Jag har använt flera olika datorer med olika versioner av Internet Explorer och Windows, och det är samma fel på alla. Tror inte jag är ensam om detta fel eftersom det är extremt få kommentarer skrivna på bilder och annonser...

Är man inte inloggad som medlem visas inte skrivfältet överhuvudtaget. Det ska givetvis vara på det viset, men kanske det är skillnad mellan hur fältet visas för en moderator jämfört med övriga typer av medlemmar? Visserligen långsökt, men kanske värt att kontrollera om någon moderator tillfälligt loggar in med ett "icke moderator" medlemskonto, gärna från en dator som inte har använts till att surfa på saltvattensguiden tidigare utifall det har att göra med filer som sparas på datorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte haft några problem var sig före eller efter jag blev moderator med just detta, men jag kan testa från tjejens dator ikväll för att kontrollera, hon får skaffa sig ett login helt enkelt. :)

Testar då både IE7, FF2 och 3 i Win XP.

Max, vad har du satt för säkerhetsnivå i IE?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade en inställningsmöjlighet under:

- Saltvattensguidens forum

- Kontrollpanel

- Redigera alternativ

- Övriga alternativ

- Redigeringsgränssnitt

Där var min inställning:

* Enkel redigering - En enkel textruta

Det är enbart om man har denna enkla inställning som kommentarsrutorna för annonser och bilder i galleriet blir extremt smala.

Jag har testat de två andra inställningarna:

* Utökad redigering - Fullständig WYSIWYG-redigering

* Standardredigerare - Extra formateringsverktyg

Problemet med smala kommentarer förekommer inte om man valt någon av de två ovanstående alternativen.

Det vore bra om kommentarsrutorna för annonser och bilder i galleriet kan få bredare utrymme i Internet Explorer även om man valt "Enkel redigering - En enkel textruta".

Jag valde enkel redigering för flera år sedan på flera forum som jag besöker. Det var länge sedan så jag kanske kommer ihåg fel, men tror jag valde enkel redigering eftersom WYSIWYG ibland strulade med svenskt tangenbord vilket gjorde att vissa tangenter gav fel bokstäver och tecken. Högerklick gav irriterande menyer även om man bara enkelt ville komma åt att klippa eller kopiera markerad text med musen. Det var även ett sätt att snabba upp laddningstiderna. Även praktiskt med tydlig vit bakgrund istället för grå när man skriver. Enkel redigering medför också att jag enkelt kan kopiera all text för att ha den i urklipp utifall sändningen misslyckas och inte behöva ändra något om jag skulle behöva klistra in och skicka texten en gång till om den inte kom fram första gången.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...