Gå till innehåll

Bangaiyngel, what to do?


papi

Rekommenderade inlägg

Vad är det för märke på artemian? JAg brukar kläcka mina i 1.019. Har provat med lite olika salthalter men har lyckats bäst med lite lägre salthalt. JAg startar min första kläckare klockan två på eftermiddagen. Då kläcks de första äggen lagom till frukost klockan 08.00 nästa morgon. Sjöhästarna äter enorma mängde med mat och jag har som mest 4 kläckare (varje dag) som kläcks var tredje timme. Äggen ska förvaras i kylskåp annars håller dom inte länge. Jag skalar dessutom alltid min artemia innan jag matar. Det är ett evighetsjobb. Har äggen stått i rumstemperatur länge är dom antagligen förstörda. Artemian ska sköljas ordentlig innan man ger den till fiskarna. Ingen artemia skall förvaras i kläckvatten. Så fort äggen är kläckta skölj och flytta dom till en behållare med rent vatten om inte all artemia ska ges på en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Artemina har säkert fallt för ålderssträcket, fabrikat eldorado. Lokala zoobutiken har haft slut på ägg så jag har inte kunnat testa något annat ännu. Fiskarna mår iaf fortfarande bra som det ser ut.

Mellan glasrutorna på det två akvarierna har de blivit en ny biotop. Räknar till tre sorts kräftdjur och små ormstjärnor?. Trode att de mest höll till i mörker men tydligen inte.

post-3025-14468916236721_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...