Gå till innehåll

MItt nya 400l kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

I dag har jag hållt på med min nya Mh upphängning efter som dom var upphängda i ett gammal snöre (såg för jävligt ut hehe)

så nu fick det ble vajer med tjusterbara öglor..

tängte jag skulle bjuda med mej på några bilderfrån min mobil

den ena bilden visar hur det såg ut innan om ni kan se ;)

post-3353-14468916425178_thumb.jpg

post-3353-14468916425318_thumb.jpg

post-3353-14468916425419_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde även att visa er min fina ritning som jag satt o rita på jobbet =) sitter o funderar på i fall jag ska bygga ett skåp brevid för att kunna köra en minisump där jag kan ha doppvärmare o skummare Uv-c aktivt kål o fosfatremover.

sen ska skåpet vaa ljud isolerat så man inte kan höra skummaren så mycket..

post-3353-14468916425519_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde även att visa er min fina ritning =) sitter o funderar på i fall jag ska bygga ett skåp brevid för att kunna köra en minisump där jag kan ha doppvärmare o skummare Uv-c aktivt kål o fosfatremover.

sen ska skåpet vaa ljud isolerat så man inte kan höra skummaren så mycket..

jag och calle satt och gjorde ritningar igår på en sump till mig med. snacka om mini sump och trångt... 30*40*45 (B*L*H) haha... men antar du akn göra lite större om du ska ha sidanom i ett annat skåp:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I dag har jag varit hemma hoss partik i sjöbo jäklar villket kar du har hehe det är ju dörmen att få ett sådant kar..

fick med mej hem min efterlängtade röda anemone som jag just nu är oroligöver.

den blev nämligen lite skadad när vi tog loss den från stenen så den fick en reva i sidan.

men så här ser den ut just nu ..

ps holler tummarna frör den =)

post-3353-14468916432142_thumb.jpg

post-3353-14468916432262_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ge den ett par dagar för att acklamatisera sig så ska du se att den repar sig, har själv haft lite skador på foten på min gröna carpet, den klarade sig utan några bekymmer, tror att din också kommer göra det. :)
det e nog lugnt björk. foten på min BTA är med sönder, men den mår finfint nu... nu får jag flytta min njukis bara för anemonen ville sitta där den sitter... hehe

ni har nog rätt båda två för den börjar se bättre ut nu.. ska se om jag kan ta en bild på den sen i kväll =)

malm de är de som är det tradiga med anemoner dom bestämmer var man ska ha dom andra korallerna inte du :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dock e jag endå hel nöjd med dens placering denna gången. den börja med att krypa in i min grotta, men den kom på att den var för långt in så den kröp ut en bit igen.. så nu simmar nemo rakt in i den, och sen sitter typ i taket på grottan på nåt sätt... :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju glömt att skriva lite om vad om hänt i karet =)

Jag var och fick en ny pincetfisk i Tisdags fick den på en slaggs garanti (ja jag vet det finns inte på fisk men i detta fallet så fick jag dispans)

efter som jag köpte ju en ny pincet fisk för ca 4-5 månader sedan och den blev antagligen skadad när den blev fångad med håven i butiken för den kunde inte simma mer =/

och nu hadde dom fott in nya så där av jag fick den nu..

köpte även ett nyt 54w t5 rör (22k blå) men när jag kom hem var det knäckt på mitten så ska eventuelt iväg och få de bytat i morgon och ska då även passa på att köpa 1,5kg aktivtkål.

anemonen som jag köpte för ett par veckor sedan som blev skadad har återhämtat sej rigtigt bra men den har satt sej på baksidan på revet så jag kan ej fotta han tyvär :smiley24:

ha även fått något som jag tror är cyone (stavning) på några stenar inte mycet men är rädd att de kan ta sej :smiley24:

vad kan jag göra för att förhindra massa sånt skit nu? finns det något medel att hälla i?

aja får ordna lite nya bilder så fot jag hinner det var ju ett tag sen nu...men kan bidra med två bilder sålänge

post-3353-14468916468352_thumb.jpg

post-3353-14468916468534_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag varit och handlat

det belv:

* 2kg salt ( Hadde inte råd med mer :skrattar:)

* 1,2kg aktivt kol

* Ett nytt blå t5 rör

* En 90" by pvc

* En rörbit pvc

* En silikon tub

De aktiva kolet ska jag köra i ett ytter filter som jag just nu holler på att limma ihopa efter ett gammal projekt hehe

och pvc rören är till för ett bygge till ett försök att få bort alla micro bubbler från skummare.

post-3353-14468916471812_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skojar du? det är ju en min Bmw har du aldrig provat på kvallite pöjk???

hehe tack annars

Haha ha ha ha ....jo kvalite har jag testat men det var inte en bmw. Om det är kvalite så varför måste du ha en nyare då??

Ta bilskrället....ställ in kursen till kristianstad så kan vi ta en lång diskution om kvalite!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha.. då har du allså inte kört en Bmw haha

jag säljer den enbart för att jag vill ha större motor o lite nyare.

bara du inte sitter o kör i en nudelbil som malm gjorde ett tag ;) för då vågar jag inte komma då kan rosten smitta av sej..

Kör faktiskt spanskt. Rekomenderar ju att du skall ta tåget hit....din bil blir kanske sotis för att min är så mycket nyare och bättre!!!! ha ha ha

Sorry för ot......Fina fiskar iaf!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är min tråd här skriver vi vad vi vill jonas hehe...

aja hadde du sett mitt nya bmw e30 projekt jag ska börja med tillsommaren hadde du smällt ;)

tack för dom snälla kommentarerna ..

jag låvar att jag ska få tummen ur ..... o komma till dej

Ha ha ha ha har alltid hört att bmw är bara projekt!! he he he

Tänkte en stund och kom fram till att du kan skada .... om du drar ut tummarna efter att ha suttit så länge på dom så jag får väl komma till dig nästa gång jag är nere i dom södra delarna av skåne!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha ha ha har alltid hört att bmw är bara projekt!! he he he

Tänkte en stund och kom fram till att du kan skada .... om du drar ut tummarna efter att ha suttit så länge på dom så jag får väl komma till dig nästa gång jag är nere i dom södra delarna av skåne!!!

haha =)

Aja en dag märker du nog med vad du ska ha för märke du ska ju ble stor du med ;9

haha ja det går kanske snabbare om du kommer hit =) du har helt rätt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...