Gå till innehåll

MItt nya 400l kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

NU så =)

Jess nu har det hänt saker..

flytta över allt från mitt gammla 200l kar till mitt nya 400l kar i går tackar malm är på Sg.

vi började kl6 på kvällen och var nästan helt klara kl10 :nöjd: phuu var en heldel att flytta men de gick!

värkar inte som något tagit skada av flytten men i för sej så har inte alla koralle sträckt ut sej till 100% i nu.

så här såg det ut när vi slet som djur :x hehe

post-3353-1446891620335_thumb.jpg

post-3353-14468916203492_thumb.jpg

post-3353-14468916203628_thumb.jpg

post-3353-14468916203755_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det enda som inte gick bra var att min gula kirurg fassna i håven på en tagg som han hadde på bakfenan det sluta med att jag fick klippa av en liten bit av håven så den sitter nu fast på fenan får oppas den lossnar själv?

saker som skall göras nu är bygga klart rampen som ska va övanpå karet sedan montera in mina Mh amaturer...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir bra detdär, gillar framförallt dom vita rören som står på nedre hyllan i baren.. mumma en fredagkväll och slappna av i soffan å kolla in karet.

Vem är vem? Kan vara bra att veta vem man tutar på när man passerar och ser dom orage fillingarna ;).

tack tack =) ja visst dom är fina dom..

haha kycklingen = den smala är malm och den andra som ser ut som en rigtig man Är jag :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir bra detdär, gillar framförallt dom vita rören som står på nedre hyllan i baren.. mumma en fredagkväll och slappna av i soffan å kolla in karet.

Vem är vem? Kan vara bra att veta vem man tutar på när man passerar och ser dom orage fillingarna ;).

haha.. kollar man nog så ser man att både björk och jag har oranga kallingar... ;) fast det är björk som nästan visar hela springan... :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha.. kollar man nog så ser man att både björk och jag har oranga kallingar... ;) fast det är björk som nästan visar hela springan... :P

Ha ha... inte bara det... blåjeans, svart T-shirt, sockarna ser man inte. Det enda som skiljer är färgen på bältet ju. F-n tom frissan är nästan likadan ju.

här lägge man upp massa bilder på mitt nya kar o de första ni ser är min whisky haha :nöjd:

Ja det tyder på god smak hos oss saltisar.

Karet är fint förresten...lol.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tängte att jag skulle lägga upp en bild på min igelkottfisk som blev störd när han låg och såv av en annan fisk :)

är det någon som vet i fall dessa fiskar är tt natt djur? eftersom han älskar att ligga i sin grotta o mysa hela dagen för tt sedan komma ut så fort det börjar ble kväll...pluss att han värkar se mycke dåligt i dags ljus.

så här harj bler han när han ble störd på dagen...

post-3353-14468916207899_thumb.jpg

post-3353-14468916208057_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftig firre! Hur fraktar man en sådan där? en påse lär ju läcka.... ;)

Snygg röd Lobophyillia. :smiley20:

Vad har du för mått?

/Gustaf

hehe dubbla påsar fugera kanon =) det roliga med firren är att vaenda människa som kommer och tittar på karet ser han först vet inte varför men det är nog bara för han är så ful-söt

min lobophillia är ca 20 cm lång 15 cm bred i fall det var den du mena

Mitt kar har mått 150 långt 50 djupt 60 höggt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint det ser ut =)

en grej är väl att ju mer specifik texten på flaskan är om varifrån vinet kommer ifrån ju "finare/dyrare" är det? (land,stad,gård,plats på gården).. (kan ha helt fel) :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Wine#Collecting

tack för infon =)

vvinet heter CHATEAU SIAURAC

LALANDE-DE-POMEROL 1959

ska ta en bild på den...kanske kan kränga den på ebay för en slant hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...