Gå till innehåll

MItt nya 400l kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Japp nu är firren hämtad, bytade mina två vimpelfiskar rakt av mot honom/henne.

den var riktigt utmattad och låg bara på sidan och såg ut som ja en död fisk =)

men efter att jag fått fisken i en glasbalja inne i karet så piggna han till och nu har den både ätit o allt.

Fick några fraggar med som jag hoppas kommer växa och bli fina.

fisken kommer från jontebgood222 i Götebrog, tackar för en bra affär är skit nyd och hoppas du med kommer ble de med..

några halv taskiga bilder:

post-3353-14468916356606_thumb.jpg

post-3353-14468916356733_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vimplarna ser ut att gilla sitt nya hem även om de inte käkade när de kom in i karet. Dock tror jag nog det kommer.. de ser ut att blivit kompis med min pinsettfisk och övriga firrar i det karet.

Att den låg som den gjorde när du kom hem är naturligt beteende... de trycker alltid så där när de är stressade...

Jag är nöjd också :) vi hörs!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I morgon så ska jag åka till Zg och fiske o fiskar..

efter som min ena sandvändar plötsligt bara dog tyvär , så den andra hinner inte med att holla sanden ren själv så jag hadde tängt köpa en sandvändane sjösjärna och en ny sandvändare (valenica)

Bilder kommer upp i morgon i fall de blir något köp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag varit och handlat lite =)

fick med mej hem:

1st sandvändare

1st sjöskärna (sandvändande)

1st Heliofungia (i risigt skick så får se i fall den kan ta sej)

jo jag brukar ju köpa de som ser risigt/halv dött. men denna tror jag facktist på har satt den på ett perfekt ställe och den har redan blåst upp sej mer en vad den gjort i affären..

tror anledingen till att den är risig är att den ståt för ljust och i förstark ström (av egen erfarenhet) men visst den är långt i från bra en bit av munnen har fursvunigt jag vet inte i fall de kan läka?

är där någon som kan komma med bra tipps är dom vällkommna =)

bilder:

post-3353-14468916374379_thumb.jpg

post-3353-14468916374509_thumb.jpg

post-3353-14468916374639_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stödmata den med litet fryst artemia ett par gånger i veckan så tar den sig. Och kolla kalciumbalansen i vattnet då och då. Den är känsligare för obalans än vanlig Fungia kanske ännu mer än Seriatopora.

Där ser man.. tack för tippsen men ska jag typ ta artemia i en spruta och pruta mot munen eller det räcker jag sicktar över hela kroppen på dem?

så den biten som fattas på munnen kan allså läka då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt ser bra ut i karet i dag tycker jag min sjöstjärna bökarrunt i sanden.

Mina två sandvändar fiskar är ovänner är i varsin sida av karet helatiden (får hoppas dom bler vänner).

Min skadade Heliofungia tycker jag ser en lite smula bättre ut har blåst upp sej lite mer en i går, prova mata den men utan resultat prova även att mata den friska utan något vidare resultat kan man verkligen mata dom så? jag har läst att man vet ej i fall de tar något foder?

aja mina andra Heliofungia har alldrig varit så uppblåst och fin som den är nu och den dåliga stå brevid så jag får hoppas den kan trivas och börja läka igen men har inte så hjätte stor förhoppningar om att den kommer ta sej men men..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fy satan va du shoppar bjrökan:D 2 heliofungior nu... sikken lyckos... ska med satsa på att köpa en sån nästa gång jag ska till zoogiganten... sjöstjärnan e ju likadan som min.. skitfina. dom käkar även på rutorna.. min gör det iaf:d HEHE

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fy satan va du shoppar bjrökan:D 2 heliofungior nu... sikken lyckos... ska med satsa på att köpa en sån nästa gång jag ska till zoogiganten... sjöstjärnan e ju likadan som min.. skitfina. dom käkar även på rutorna.. min gör det iaf:d HEHE

nja två stycken vet jag inte om jag vågra hoppas på men i bästa fall så kanske ja..

min stjärna är mäst nere i sanden o bökar runder, rätt kul att titta på den hehe

där ser man ska försöka mata med lite mysis i dag och se i fall den vill ta de i stället man kan ju hoppas :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu när man satt här och tyrkte i sej en gammal torta för 4 personer framför teven med anna skipper :död:

så kom jag på nä jag får skriva lite på SG..

Min helfungia ser semmre ut prova att flytta den till en hörna där det inte är så stark cirkulation men att den kommer ta sej är vell typ 10% tyvär =s

Sen hadde jag några frågor med? tror ni mina Valencienna puellaris kommer ble vänner som mina två första allså kommer dom börja simma brevidvarandra helatiden, för som det är nu är dom i varsin sida o trycker :x

Jag ska skaffa mej en ny annemone nu när karet blivigt stabilt igen effter flytten,

jag sålde ju mina andra anemoner för ett tag sedan men nu börjar suget komma tillbaka

o så till frågan tror ni man kan ta sån filtermatta runt mina seio pumpar för att sedan fästa dett med ett stripe om ni fattar vad jag menar. då kan dom ju inte komma in genom insuget iella fall men kan dom komma in i utblåset?

Over and out / Marcus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rent logiskt så borde den inte villja ta sig in i utblåset om den inte gillar strömt.....det är ju lite av det värsta stället att vara på för den eller?

Nä man tycker ju de i ella fall men tängt fråga i fall här är någon som råkat ut för de? och hur i så fall gör ni andra för att förhindra att anemonen kommer in där? jag kan ju inte ha filter vadd där med :)

aja har förmodligen fott tag på min vad jag tror är en odlad röd bta anemon nu, ska eventuelt hämta den nästa helg Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä man tycker ju de i ella fall men tängt fråga i fall här är någon som råkat ut för de? och hur i så fall gör ni andra för att förhindra att anemonen kommer in där? jag kan ju inte ha filter vadd där med :)

aja har förmodligen fott tag på min vad jag tror är en odlad röd bta anemon nu, ska eventuelt hämta den nästa helg Banana man

guttans björk. var ska duhämta den? tror inte att anemonen tar sig in i utblåset. där e ju ordentligt tryck ut ju,... hehe... ska med skaffa filtermatta till mina pumpar nu...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...