stigigemla Postat 13 februari 2011 Dela Postat 13 februari 2011 Reklam eller sanning?Jag ser det som att det är järnhydroxid som är det absorberande materialet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spooky Postat 13 februari 2011 Dela Postat 13 februari 2011 Jag misstror inte dig Stig, men jag hoppas ju inte att de ljuger om sina produkter.Har inte själv testat om det läcker tillbaks så det får jag låta vara osagt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 13 februari 2011 Författare Dela Postat 13 februari 2011 Tog lite bilder på några koraller.De blev väl några bilder som duger.Bild 1 och 2 är mörkare på bild än i verkligheten, svårt att få till de rätta färgerna.Med tanke på att bild 1 nästan haft en gön/brun nyans så är den ganska fin nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 13 februari 2011 Författare Dela Postat 13 februari 2011 Jag fick även med lite fisk på några kort.Vissa fiskar ställde lite motvilligt upp på fotgrafering men nått blev det.Nyaste tillskotten är Anthiasen som finns på bild1 och 6.Det blev 6st Dispar och funkar det så kanske det blir nån till senare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 13 februari 2011 Dela Postat 13 februari 2011 härligt Freddi!! ser att den korallen jag ska ha fragg på växer o frodas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 13 februari 2011 Författare Dela Postat 13 februari 2011 härligt Freddi!! ser att den korallen jag ska ha fragg på växer o frodas.Jajjamensan det gör den!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 13 februari 2011 Dela Postat 13 februari 2011 vi tar det när båda karen är igång så det finns bättre plats då den är probemet nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 13 februari 2011 Dela Postat 13 februari 2011 Fina bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 14 februari 2011 Dela Postat 14 februari 2011 avundsjuk på dina svarta clowner. skulle också vilja ha ett par helsvarta utan gul nos. så snygga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 14 februari 2011 Författare Dela Postat 14 februari 2011 Fina bilder.Tackar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 14 februari 2011 Författare Dela Postat 14 februari 2011 avundsjuk på dina svarta clowner. skulle också vilja ha ett par helsvarta utan gul nos. så snygga.Ja jag gillar dem också.Skulle jag lyckas att de lägger ägg ska jag starta upp min odling av clowner igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 17 februari 2011 Dela Postat 17 februari 2011 Jag tackar för besöket! Mycket trevligt. Tråkigt med all cyano men de syns verkligen att karet en gång har varit supersnyggt med stora fina koraller. Får hoppas de fortsätter och bättre sig så de blir lika bra som de har varit. Ska bli skoj och ta en titt på det då. Tackar för de små fraggarna. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 17 februari 2011 Författare Dela Postat 17 februari 2011 Jag tackar för besöket! Mycket trevligt. Tråkigt med all cyano men de syns verkligen att karet en gång har varit supersnyggt med stora fina koraller. Får hoppas de fortsätter och bättre sig så de blir lika bra som de har varit. Ska bli skoj och ta en titt på det då. Tackar för de små fraggarna. /AndréTackar själv, det var visserligen inga stora fraggar men hoppas de växer till sig bra.Det som var kvar av cyanon var det lilla du såg, det var mycket värre för nån dag sedan.Men fortsätter det som det gjort den senaste tiden med växandet så lär det nog bli bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 17 februari 2011 Dela Postat 17 februari 2011 Tackar själv, det var visserligen inga stora fraggar men hoppas de växer till sig bra.Det som var kvar av cyanon var det lilla du såg, det var mycket värre för nån dag sedan.Men fortsätter det som det gjort den senaste tiden med växandet så lär det nog bli bra.Ja de var inte stor men de blir nog bra ändå. Ja de får vi verkligen hoppas, så man kan få se det live som de såg ut innan. Hade varit skoj! Hoppas ditt lilla projekt blir bra också. Ska bli spännande och se hur de går./André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 18 februari 2011 Författare Dela Postat 18 februari 2011 Jodå mitt lilla projekt funkar bra än så länge, ska bara fixa i lite mer mjuk koraller är tänkt.Xenia är nästa på listan till projektet, så om nån runt Hässleholm har är jag intresserad.Var hos Stig i Gemla igår kväll och handlade lite. Tyvärr kunde man inte handla något levande pga. att man skule jobba ett antal timmar på natten där uppe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 xenia kan jag fixa om du e morgonpigg :smiley17:kör förbi finja 0630 varje måndag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 att sätta i xenia i ett kar är som att så maskrosor i en gräsmatta... jobbiga att få bort, växer överallt.. men dom är fina... tänk efter först bara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 18 februari 2011 Författare Dela Postat 18 februari 2011 att sätta i xenia i ett kar är som att så maskrosor i en gräsmatta... jobbiga att få bort, växer överallt.. men dom är fina... tänk efter först bara...Den tanken har slagit mig men detta är ett kar för mjuk koraller.men detta kommer att vara i mitt molly hotel som kanske snart ska presenteras, så det är inte i 720L karet det ska vara.Även om jag tar i lite i det stora karet så har jag aldrig lyckats få xenia att trivas i det karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 Den tanken har slagit mig men detta är ett kar för mjuk koraller.men detta kommer att vara i mitt molly hotel som kanske snart ska presenteras, så det är inte i 720L karet det ska vara.Även om jag tar i lite i det stora karet så har jag aldrig lyckats få xenia att trivas i det karet.Har lila-xenia som väntar på dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 18 februari 2011 Författare Dela Postat 18 februari 2011 Har lila-xenia som väntar på dig.Jag vet, ska bara ta mig dit också.Kör man mycket i jobbet så är man inte så sugen på att köra längre sträckor annars!!Men jag vet vad som väntar nere hos dig!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 att sätta i xenia i ett kar är som att så maskrosor i en gräsmatta... jobbiga att få bort, växer överallt.. men dom är fina... tänk efter först bara...Många säger så, och har säkert dessa probelm. Andra kan inte få dem till att överleva hur man än gör. Själv håller sig mina på samma sten som när de kom i karet för ett antal månader sen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 om det är nån som vill ha så kan ni få ett par liter var... jag brukar skörde xenia nån gång i månaden.. fyller ett litermått till brädden... dom växer överallt och skuggar koraller.. LPSer håller dom på avstånd iallafall.. men SPSer har det svårare.. dom växer upp på deras fötter och kväver dom nerifrån.. inte lätt att komma åt att ta bort dom när dom sitter undet en korall... om det är nån som vet hur man blir av med dom så vill ja veta det.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 26 februari 2011 Författare Dela Postat 26 februari 2011 Trodde jag började få bukt med cyanon men efter startat igång biopelletsen som legat här hemma ett tag så verkar den öka igen.Nån som han nån teori?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 februari 2011 Dela Postat 26 februari 2011 Trodde jag började få bukt med cyanon men efter startat igång biopelletsen som legat här hemma ett tag så verkar den öka igen.Nån som han nån teori??Hur är ditt fosfat värde Freddi ? Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 26 februari 2011 Författare Dela Postat 26 februari 2011 Har inte mätt det på 1 vecka men sist så gjorde det inget utslag.Får mäta i morgon och se om det visar något. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.