Gå till innehåll

Lite bilder från Röda Havet


Ahab

Rekommenderade inlägg

Häftigt med bilder där man ser hur det kan se ut i naturen. Daniel, dök du med tuber?

Nej jag snorklar bara. Fick en spontan pneumothorax för 7 år sedan vilket i princip utesluter dykning med tuber. Ur undervattensfotograferings synpunkt gissar jag att det finns både för och nackelar med detta. På denna resan var jag flera gånger ute med dykare och snorklade ovanför dom på flera dykspots. Luftbubblorna skrämmer ju onekligen bort en hel del fiskar, jag fick mer dyktid med mindre förberedelser och jag är lite mer rörlig i vattnet. Men jag tvivlar inte på att tubdykning är en underbar känsla med många fördelar.

img1882yq8.jpg

img1956up3.jpg

Chaetodon semilarvatus, Temple

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt! Hur upplevde du reven på dessa platser? Man har ju hört att det ska vara rätt så "sönderdykt" på många ställen i Egypten...

Nu har jag bara varit på liveaboards runt i röda havet. (dock inte över på den saudiarabiska sidan).

Men min uppfattning om de dykställerna som man kommer första dagen på (uppdyket, och där andra dagssafaribåtar åker), är att de är totalt sönderdykta och korallerna är finare i mitt akvarie. När man kommer ut en bit från kusten är det mer sagolikt som man tänker sig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...