rickard598 Postat 23 oktober 2009 Författare Postat 23 oktober 2009 Någon som kan säga vad det "bruna" på stenarna är? har pratat endel med en affär om det, och dom trodde det var någon sorts "kalkalg" då man som kan peta bort schok ifrån det, har även något "ljusbrunt" som fladdrar lägre upp men som är stenhårt, något som är farligt för koraller och vad gör man åt det?Har kikat runt men inte hittat, enda jag hittade var en tråd från stigigemla om Hydra?! om det kan vara det?tacksam för svar. Citera
HyperBamse Postat 23 oktober 2009 Postat 23 oktober 2009 Är det bruna mjukt så är det antingen alger eller en svamp... är det hårt så brukar det vara någon typ av kalkalg... Citera
Moose Postat 23 oktober 2009 Postat 23 oktober 2009 jag gissar på en brun macroalg. växer den på liknande vis som kalkalgerna? dessutom i lite lager? typ denna?http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=5746&highlight=macroalgaeLituratus Naso samt Lituratus Elegans äter dessa. Jag vart av med alla mina alger, o fort gick det med, rensade karet på 1 vecka. Citera
rickard598 Postat 24 oktober 2009 Författare Postat 24 oktober 2009 jag gissar på en brun macroalg. växer den på liknande vis som kalkalgerna? dessutom i lite lager? typ denna?http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=5746&highlight=macroalgaeLituratus Naso samt Lituratus Elegans äter dessa. Jag vart av med alla mina alger, o fort gick det med, rensade karet på 1 vecka.Exakt denna alg är det, varför får man den? har den med Zeon och göra? Hm, släppa i en naso i mitt kar känns lite för stort?! Citera
Moose Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 den har inte med zeon att göra, utan är en macroalg som så vitt jag vet klarar sig bra i även lite lägre näringshalter.skulle ju kunna köpa en liten naso o sen sälja den när den blivit större. Citera
Sillen Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Kul att se att det gått så bra nu! Kör hårt! Citera
rickard598 Postat 26 oktober 2009 Författare Postat 26 oktober 2009 Leucosternon på ingång, ev hämtas den på fredag, tänkte jag ska prova den och se hur det funkar, sen får det nog vara nog med fiskar Citera
rickard598 Postat 25 mars 2010 Författare Postat 25 mars 2010 tja!!hur går det?ingen aning då jag inte varit hemma på 3månader,men jag kommer hem på fredag så då får man se hur alla koraller växt till sig föräldrarna verkar sköta sig iaf. hur går det för dig då? har den börjat grymta ännu? Citera
hansson_1985 Postat 28 mars 2010 Postat 28 mars 2010 ingen aning då jag inte varit hemma på 3månader,men jag kommer hem på fredag så då får man se hur alla koraller växt till sig föräldrarna verkar sköta sig iaf. hur går det för dig då? har den börjat grymta ännu?tja!! nej han har inte gjort det en. han håller sig lugn..du får ta och lägga upp liter bilder på ditt kar sen så man får se hur det ser ut.. ska försöka med det ja me.. men har inte internet hemma en så det har vart lite för omständigt... Citera
rickard598 Postat 30 mars 2010 Författare Postat 30 mars 2010 Ska försöka ordna lite bilder i helgen som kommer, tyvärr har 2st fiskar gått bort då jag varit i utlandet, bla min igelkott, och en mandarin (mandarinen är jag inte säker på men har inte sett den på ett tag) kan nämna att det växt en heldel nu medans man varit i utlandet. Bör man försöka fragga bort koraller som bränner varandra eller ska man bara låta dom vara? finns risken att dom tom dödar varandra? Citera
rickard598 Postat 27 januari 2011 Författare Postat 27 januari 2011 Slänger upp lite bilder på karet, tyvärr får man inte alls med färgerna då jag inte fixar det med kameran, tog några bilder lite snabbt. Allt rullar på som det ska tycker jag. Citera
Nordin Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Jävlar va snyggt!!. Måste säga att jag älskar din Imperator! Citera
rickard598 Postat 27 januari 2011 Författare Postat 27 januari 2011 Jävlar va snyggt!!. Måste säga att jag älskar din Imperator!Tackar! Haft han sedan han var ca 7cm, coolt och se utfärgning, sen går han att handmata med, och grinig är han med, grymtar som sjutton vid släckning och om nån kommer vid hans sovplats då morrar han på.. Citera
Luddox Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Imponerande, riktigt fina koraller också.. Citera
hansson_1985 Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 jäklar vilket djup det är i karet.. tänkte på det 10 kortet!! snyggt.. hur får du dina hysterix att bli så knubiga? får dom mat från MCdonals eller? Citera
rickard598 Postat 27 januari 2011 Författare Postat 27 januari 2011 jäklar vilket djup det är i karet.. tänkte på det 10 kortet!! snyggt.. hur får du dina hysterix att bli så knubiga? får dom mat från MCdonals eller?hahaha, jag fick visst med en bild ifrån när vi dök i australien, den bjuder jag på jadu jag vet inte hur jag får dom att bli sådär, dom verkar ju må bra iallafall och växer så det knakar, tror det är zeolithen som gör mycket, känns som att "mulmen" gör en hel del för korallerna. Citera
rickard598 Postat 27 januari 2011 Författare Postat 27 januari 2011 Tack för alla positiva kommentarer, bådar för mera bilder när jag har mera tid, ny kamera kommer troligen beställas nästa vecka så ska ni få se bättre bilder Citera
Sillen Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Bra bilder!Kul att det går så bra för dig! Citera
rickard598 Postat 28 januari 2011 Författare Postat 28 januari 2011 Bra bilder!Kul att det går så bra för dig!Tackar! Dock måste det upplevas live för att få se det bästa Citera
Sillen Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Är ju inte i Norrtälje varje vecka precis så jag får nog nöja mig med bilder så länge! Citera
rickard598 Postat 30 januari 2011 Författare Postat 30 januari 2011 Absolut, förstår det Ska ordna lite Bättre bilder när tillfälle kommer. Citera
rickard598 Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 Kastar upp lite mera bilder. Citera
salltis Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 VILL HAAAAAAAAAAAA !!!!!!!! Fantastiska Bilder Rickard du kan tjäna dig STOLT att ha ett sånt FINT korallrevs akvarium VÄRKELIGEN en inspiration Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.