Gå till innehåll

Rickards 300l


rickard598

Rekommenderade inlägg

Någon som kan säga vad det "bruna" på stenarna är? har pratat endel med en affär om det, och dom trodde det var någon sorts "kalkalg" då man som kan peta bort schok ifrån det, har även något "ljusbrunt" som fladdrar lägre upp men som är stenhårt, något som är farligt för koraller och vad gör man åt det?

Har kikat runt men inte hittat, enda jag hittade var en tråd från stigigemla om Hydra?! om det kan vara det?

tacksam för svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jag gissar på en brun macroalg. växer den på liknande vis som kalkalgerna? dessutom i lite lager? typ denna?

http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=5746&highlight=macroalgae

Lituratus Naso samt Lituratus Elegans äter dessa. Jag vart av med alla mina alger, o fort gick det med, rensade karet på 1 vecka.

Exakt denna alg är det, varför får man den? har den med Zeon och göra? Hm, släppa i en naso i mitt kar känns lite för stort?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...
ingen aning då jag inte varit hemma på 3månader,men jag kommer hem på fredag så då får man se hur alla koraller växt till sig :) föräldrarna verkar sköta sig iaf. hur går det för dig då? har den börjat grymta ännu?

tja!!

nej han har inte gjort det en. han håller sig lugn..

du får ta och lägga upp liter bilder på ditt kar sen så man får se hur det ser ut.. ska försöka med det ja me.. men har inte internet hemma en så det har vart lite för omständigt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka ordna lite bilder i helgen som kommer, tyvärr har 2st fiskar gått bort då jag varit i utlandet, bla min igelkott, och en mandarin (mandarinen är jag inte säker på men har inte sett den på ett tag) kan nämna att det växt en heldel nu medans man varit i utlandet. Bör man försöka fragga bort koraller som bränner varandra eller ska man bara låta dom vara? finns risken att dom tom dödar varandra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
Jävlar va snyggt!!. Måste säga att jag älskar din Imperator!

Tackar! Haft han sedan han var ca 7cm, coolt och se utfärgning, sen går han att handmata med, och grinig är han med, grymtar som sjutton vid släckning och om nån kommer vid hans sovplats då morrar han på.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jäklar vilket djup det är i karet.. tänkte på det 10 kortet!! :)

snyggt.. hur får du dina hysterix att bli så knubiga? får dom mat från MCdonals eller?

hahaha, jag fick visst med en bild ifrån när vi dök i australien, den bjuder jag på ;) jadu jag vet inte hur jag får dom att bli sådär, dom verkar ju må bra iallafall och växer så det knakar, tror det är zeolithen som gör mycket, känns som att "mulmen" gör en hel del för korallerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...