Woggy Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Höll på att rota runt i sanden igår när jag kände en massa stick. Tog upp handen och såg en massa små taggar.-ger upp Bilderna blev dock inte så bra för jag fotograferade med 100mm makro med en hand Citera
nike83 Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 det kan sitta i ett himla tag och känns som metallstickor.... jag har läst att ett sätt att bli av med dem är att ta lim på händerna.... Citera
petrol Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Välkommen till klubben:skrattar:Nu har du ett par timmar med pinsett framför dig.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7369 Citera
Woggy Postat 13 december 2008 Författare Postat 13 december 2008 hehe, det flesta gick bort av sig själv. Jag hade inte tid att sitta och pilla med onödigheter när hela akvariumet låg i 25l jäshinkar =) Citera
Lilla Nemo Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Aj, det där såg inte skönt ut. Hur går det att få ut taggarna?Nu blir jag rädd att själv få en massa taggar i fingrarna när jag rotar i karet. Har nämligen en borstmask som är minst 15 cm stor, ett riktigt monster. Huga! Är dom bra för karet när dom blivit så stora? Citera
Woggy Postat 13 december 2008 Författare Postat 13 december 2008 Det kändes som att köra handen i riktigt gammal isolering (glasull), det sticks lite, men inte mer. Jag bara tvättade händerna så gick de flesta bort. Så länge man inte petar på dem anser jag att de är nyttodjur i alla fall. Citera
thomas5547 Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 ta sånna vax-remsor, som tjejerna har att ta bort hår med.. då får man med rubbet.. fungerar fint.. Citera
Woggy Postat 13 december 2008 Författare Postat 13 december 2008 hahaha, det har jag provat en gång, och jag lovar. Det gör MYCKET mer ont att vaxa sig än att bli "stucken" av en fireworm =) Citera
crille Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 lite varning för allergiska personer... Citera
ramq Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Tänk dig 20x mer av dom där taggarna, och du har min senaste upplevelse med dessa underbara varelser.Fann att pincetten bara bröt av stråna, så det enda som gällde var till sist att skrubba som f** med flytande tvål och tålamod. Tack och lov gör det inte ont, men det finns säkert dom som är överkänsliga... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.