Hotrider Postat 18 januari 2009 Författare Postat 18 januari 2009 Nu när jag tittade på akvariet med lampa såg jag en utav mina sniglar göra något konstigt.Den satt så högt upp den kunde komma på Ls:en och sen släåte ut en vit vätska.Är det bara en slump att den satt där och sket?Eller är det något annat? Citera
amatören Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Den gjorde det snuskiga så säga.....grattis du skall få smått kanske!Kan du tänka dig när min gjorde det...jag har runt 40 st Citera
Hotrider Postat 19 januari 2009 Författare Postat 19 januari 2009 Haha!Frächt vattnet måste ha varit då! Citera
Tedb Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Syftar på den som är inringad. Om bilden är otydlig så ska jag försöka mig på att ta ett bättre kort.Den har typ fyra "rör" som sticker ut. Och den kan dra ihop sig.Kan det vara Homotrema rubrum ? Citera
Hotrider Postat 19 januari 2009 Författare Postat 19 januari 2009 Om det är enligt länken nedan så kommer det väl ta ganska lång tid innan den blir lika stor som på bilden?http://www.reefkeeping.com/issues/2003-07/rs/images/image004.jpgSen har jag funderat lite på skalen som div. sniglar och andra djur har, vart kommer skalen från början?OM jag nu får massa småttingar, ska jag låta dem vara i akvariet eller ska jag kanske stoppa in dem i ex. exo-terrars plastterrarium som ryms i karet? Citera
campokatt Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Öhhh, snäckor har ju skal från födseln.Andra djur typ eremiter snor sina skal. Hittar andras lixom Citera
Hotrider Postat 20 januari 2009 Författare Postat 20 januari 2009 kommer snart att få hem cladiella discosoma och sarcophyton samt skivanemon. Hur fäster jag dessa? Citera
Hotrider Postat 21 januari 2009 Författare Postat 21 januari 2009 Med sån lim som finns på Biltema? Citera
Hotrider Postat 27 januari 2009 Författare Postat 27 januari 2009 Får hem mina koraller idag eller imorgon, spännande!Igår kväll när jag gick förbi akvariet (självklart var jag tvungen att sätta mig och titta) så såg jag något skumt.Det var en maskliknande sak som var kanske 10cm, smal som en vanlig mask och färgen var vit-ljusgul. När lampan tändes försvann den direkt in i stenen. Någon som vet vad det är?MVHOskar Citera
ellizen Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Kanske är en sån som jag har. Som vi tror är nån sorts knappar?Den sitter i ett hål och när man viftar med nåt framför den så drar den ihop sig? Eller försvann den helt? Citera
Hotrider Postat 30 januari 2009 Författare Postat 30 januari 2009 Ser inte alls ut sådär. Min gömmer sig direkt i LS.Akvariet efter 20dagar sen uppstart samt en sarcophyton.MVHOskar Citera
Hotrider Postat 30 januari 2009 Författare Postat 30 januari 2009 Sen undrar jag hur mycket sniglar belastar karet? har 10stycken...och en jä*la massa skit. Helt otroligt.MVHOskar Citera
Hotrider Postat 30 januari 2009 Författare Postat 30 januari 2009 Självklart ska tjejen komma med snyggare kort.... Citera
Hotrider Postat 2 februari 2009 Författare Postat 2 februari 2009 Nu har jag inhandlat massa nya djr och koraller...bilder inom kort. Citera
Hotrider Postat 3 februari 2009 Författare Postat 3 februari 2009 Kan jag dela denna på hälften? Citera
_Manne_ Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Kan jag dela denna på hälften?om du delar långt ifrån ett huvud ska det gå bra.!mvh manne Citera
Hotrider Postat 3 februari 2009 Författare Postat 3 februari 2009 Tänkte ta bort de 2 till höger, ska jag bara ta en vanlig såg då? Citera
_Manne_ Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Tänkte ta bort de 2 till höger, ska jag bara ta en vanlig såg då?en fintandad såg borde gå fint, vissa bara bryter av dom mend handen, finns säter många lösningar..mvh manne Citera
Trilobite Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Bryt av, grenarna är porösa. Alternativt ta en tång. Citera
Hotrider Postat 12 februari 2009 Författare Postat 12 februari 2009 Vad är detta för gegg? Kom bara över en natt.Sen vad pysslar dessa sniglar med vid skivisen? De var där hela morgonen...Hittar även massa sånna enligt bild, vad är det för något? Citera
Hotrider Postat 12 februari 2009 Författare Postat 12 februari 2009 Så här ser min Euphyllia(*) ut efter att jag satt in en till lampa på 11w. Tycker att det vart en stor skillnad. Citera
Trilobite Postat 12 februari 2009 Postat 12 februari 2009 Kläget är röda cyanobakterier.Bild 3 är svår att se, kan vara små sjöpungar kanske? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.