Gå till innehåll

Problem med Deltec 20W UV-C


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

hellå.

den var helt ny. va och bytte ut den idag mot den förra som inte funkade häller.

på min första uv-c så gick inte lysröret ner i glasröret. nått fel vid tilvärkning.

bytta ut hela uv-c och prövade det i butiken. men då va balasten trasig på den ja skulle köpa och tog balasten från det andra uv-c som ja köpte först.

sen när ja kom hem så satte ja upp allt och nu lyser inte röret endå..

ganska iriterande. frågan är om man ska köpa nått annat märke..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Johan !

Jag trodde mitt uvc var på i 3månader innan en kompis tyckte att det inte lyste om uvc:t

Gissa om jag blev förvånad när det satt en brytare på den svarta lådan. -skrattar hysteriskt

Så har du hittat brytaren på lilla burken ?

hellå.

den var helt ny. va och bytte ut den idag mot den förra som inte funkade häller.

på min första uv-c så gick inte lysröret ner i glasröret. nått fel vid tilvärkning.

bytta ut hela uv-c och prövade det i butiken. men då va balasten trasig på den ja skulle köpa och tog balasten från det andra uv-c som ja köpte först.

sen när ja kom hem så satte ja upp allt och nu lyser inte röret endå..

ganska iriterande. frågan är om man ska köpa nått annat märke..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Johan !

Jag trodde mitt uvc var på i 3månader innan en kompis tyckte att det inte lyste om uvc:t

Gissa om jag blev förvånad när det satt en brytare på den svarta lådan. -skrattar hysteriskt

Så har du hittat brytaren på lilla burken ?

ha ha...

jo den har jag hittat..

måste vara nått fel på den här balasten också

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har tittat i total mörker igår kväll, natt i dagsljus och i blå ljus..

jag bytte ju ut mitt förra uv-c för att det inte funkade. då var lysröret trasigt sen så prövade vi det nya i afären och då va balasten trasig på det nya. men nu värkar inte balasten funka endå på det som ja fick.. inte alls kul med tanke på att jag har ganska många mil till afären där ja köpt det. har redan åkt dit 2 gånger...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Johan och Johan!

Den ena verkar ju har rett ut sig nu när vi är två som sagt samma.

Hansson!

Det verkar konstigt att inget av dem funkar, ett fabriksfel är inte så konstigt men om det nu är 3. Jag tycker att du ska kolla om du kan mäta utspänningen från matningen. Har du rätt spänning ut där så finns det inte så många felkällor kvar. Har du inte utspänningen så är det inte heller så många fel.

Skriv här och beskriv ditt upplägg lite till så ska vi se om vi inte kan få till att testa utan att du åker till affären! I dag hinner jag inte hjälpa dig men borde hinna en stund i morgon om jag får ordning på bilen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är lite konstigt är ju att jag provade alltihop innan vi packade ihop det i lådan, och då fungerade det ju - det såg du ju själv.

Så är du verkligen säker på att det inte lyser (kan ju vara svårt att se om det inte är mörkt) eller att du har spänning i uttaget.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är lite konstigt är ju att jag provade alltihop innan vi packade ihop det i lådan, och då fungerade det ju - det såg du ju själv.

Så är du verkligen säker på att det inte lyser (kan ju vara svårt att se om det inte är mörkt) eller att du har spänning i uttaget.....

jag tycker att det är konstigt ja me.. den läs ju så fin i butiken när du provade... du tog inte fel på balasten när du packade i den så ja fick den som var trasig?

den lyser inte det minsta nu iallafall och det finns kräm i utagen. annart har ja fått späningsfall i alla utag i hela lägenheten.

johan du får komma upp och mäta den om du vill. då kan vi se vart det inte finns nån ström.. ja är hemma hela kvällen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Johan!

Om din ballast inte sitter monterad tar du med den hem till mig så testar vi den på min UVC! Ring innan bara!

Vi mätte på ballasten igår och fick fram spänning till röret ca 130 V men röret tändes ej.

Man vet ju inte om det är för låg spänning eller om lysröret är trasigt, du skulle kunna mäta på ballasten och kolla hur mycket spänning du har...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ac ca 130 V kommer inte ihåg vilka stift..

Jag vågar inte mäta hur som helst i detta då jag tror 2 av de fyra stiften är någon form av glödspänning. Vill inte börja mäta på fel saker så att jag bränner min ballast om jag inte vet vad det är jag ska ha. Dock har jag tittat och ut från ballasten är det fyra stift.

Johan H. om du kommer förbi här och tar med din balasst kan vi kolla om det är den eller lysröret som krånglar, jag tror inte det är sladden emellan även om den också skulle kunna ha fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...