Gå till innehåll

NY Koralia m trasig impelleraxel...


Bicolor

Rekommenderade inlägg

Jag fick hem en hydor koralia 2 idag, tyvärr så har den gått sönder i transporten, impeller/propelleraxeln är keramisk och den har gått av på inte mindre än två(!) ställen.

Är det ett vanligt fel på dessa? Jag har varit med om det på en Eheim också, och till den finns det att köpa reservdelar men jag har inte hittat nån till den här pumpen.

Kan man reklamera det till posten? Det är ju inte butikens fel...

Detta känns oerhört irriterande, vill få lite ordning i burken och ta bort ett par andra pumpar!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle börja med att gå till posten och säga till att det finns en fraktskada. Sedan får du fråga dem hur du ska göra för det är inte helt enkelt med pistens reklamationsservice.

Ska du få ut något på reklamation måste produkten vara rätt packad också.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur alla andras erfarenheter är, men mina är att om man inte vid uthämtning av paketet får en fraktskada konstaterad är det nästan omöjligt att hävda sig mot posten. De hävdar från sin sida att föremålen ska vara packade så de tål hantering, och är inte paketet synligt skadat vid uthämtning anser de att det är avsändarens fel.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag mailade bara företaget där jag köpt min och fick ett brev med reservdel.

Min axel hade gått av jäms med det yttre fästet, jag provade limma fast en bit av den trasiga axeln men det gick inte få ut den på det sättet... jag värmde en tunn metalltråd och brände ett litet litet hål framifrån och fick då ut den trasiga biten.

Blev tveksam till kvaliten på dessa pumpar men nu när jag har bytt axeln så verkar den gå bara fint, inte mycket vibrationer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På min koraliapump har axeln gått av flera gånger. Dom går av jättelätt när man ska försöka skruva av/på det yttre höljet. Nu har den gått av precis vid fästet som beskrivet tidigare. Vet inte hur jag ska kunna få ut biten. vågar inte sätta lim, är rädd att det fastnar ännu mer. Vad var det för metalltråd du brände med?

Tycker att det är synd att dom inte fixar bättre kvalite på dessa annars så tystlåtna pumpar.

Mvh,

Elin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte helt enkelt med pistens reklamationsservice.

Hehe - var detta medvetet? Piss-tens reklamationsservice. För dom är inte bra - jag har stångats med dom i ett par ärenden så jag vet, inte ett skit fick jag heller trots att en brevbärare pressat ner ett paket som inte fick plats i mitt brevinkast med sånt våld att det såg ut som han använt hammare på kartongen för att få in den - helt jävla ihopknycklat och med adresslappen helt söndertrasad och avriven så han kan inte skylla på att den var sån när den skickades för då skulle ju adresslappen inte finnas kvar alls och han skulle aldrig kunnat leverera den överhuvudtaget. Men det kunde den ju visst enligt Posten så inget fick jag i ersättning för sönderslagna varor...

En annan gång vid en flytt så schabblade dom bort min eftersändning så en massa viktiga brev och räkningar blev liggandes på hög utan att delas ut till varken min nya eller gamla adress. Dom hade nämligen lyckats registrera att post inte skulle delas ut till den gamla adressen längre men missat att jag skrivit in en ny adress. Och när jag ringde och frågade varför jag inte fått nån post alls på 2 veckor sa dom att det är väl ingen som skickat nåt till dig. Sen gick det ett tag till men när jag saknade en massa räkningar blev jag orolig och det hela slutade med att dom efter fler tfn-samtal från mig upptäckte sitt misstag och naturligtvis var det ett par räkningar som redan skulle varit betalda när jag fick dom men dom påminnelseavgifterna fick jag stå för själv för jag hade ju minsann fått avierna (??).

Så ja - Lycka till!

Eller kanske Posten har skärpt sig nu när de åtminstone fått lite konkurrens av Citymail och så... vad vet jag... har inte haft några problem de senaste åren...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...