Gå till innehåll

Jerkas 576 liter


Jerka

Rekommenderade inlägg

Jag skrev nyss ungefär 2 A4 sidor text om min nya burk... En lång historia som bl a innehöll mitt medlemskap här som nummer 5 tror jag. Men när jag klickade att jag skulle publicera det så hann jag bli utloggad... Jag orkar inte skriva om det i dag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den kommer... jag har börjat om, men nu skriver jag i ett mail istället...copy klistra in. :)

Men jag tror att jag gör en egen sida i stället... Jag har både domän, server och kunskap... lite som www.jerka.nu för er som minns den.

Tråkigt när det blir så att massor av arbete bara försvinner. Dock var det länge sedan jag såg att någon hade blivit utloggad och inte hunnit få in informationen.

Jag testade att gå in på din hemsida men det var inte mycket kvar av den då jag bara fick följande info av värde där:

This domain name, “jerka.nu”, may still be available for registration!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt när det blir så att massor av arbete bara försvinner. Dock var det länge sedan jag såg att någon hade blivit utloggad och inte hunnit få in informationen.

Jag testade att gå in på din hemsida men det var inte mycket kvar av den då jag bara fick följande info av värde där:

This domain name, “jerka.nu”, may still be available for registration!

Jo, den heter nåt annat nu... men den är inte klar ännu så jag väntar med att dela med mig av adressen.

Jag har råkat ut för det här flera gånger på mina egna sidor så det var bara klantigt, jag brukar kopiera texten innan jag klickar på sänd när jag håller på så där länge men nu glömde jag det.

Frustrerande var det i alla fall :)

I dag var jag i alla fall på triton och köpte en hemmabyggd skummare av Krellpower som jag mötte upp där. Inga andra inköp blev det. Skummaren är högre än mitt akvarium inkl. bänk. Hoppas den funkar bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett rum i min källare med vattenkran och golvbrunn. Det rummet tänkte jag ha min sump i. Dessvärre blir rördragning omöjligt av olika orsaker. Skulle det vara någon nackdel om jag går med hinkar ner till källaren på kvällarna och kör det vattnet i sumpen över natten (med skummare etc.) och sedan bära upp det igen på morgonen?

Nej, jag skojade bara. Däremot så har jag tänkt använda rummet till att göra saltvatten. Min fråga är egentligen om det är någon nackdel att göra saltvattnet färdigt så det räcker nån månad eller två? Jag tänkte ha måttlig cirkulation och justera värmen efter behov. Fördelen är att jag kan hålla vattnet rätt kallt där nere även på sommaren. Då kan jag ha färdigt kallt vatten och göra täta vattenbyten om det börjar bli för varmt i karet. Är det något "nyttigt" som försvinner efter ett tag?

Jag tänkte mig en tunna med lock för att minska avdunstningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett rum i min källare med vattenkran och golvbrunn. Det rummet tänkte jag ha min sump i. Dessvärre blir rördragning omöjligt av olika orsaker. Skulle det vara någon nackdel om jag går med hinkar ner till källaren på kvällarna och kör det vattnet i sumpen över natten (med skummare etc.) och sedan bära upp det igen på morgonen?

Hehehe :-) Den var bra!

OnT : Rent logiskt så borde det funka att blanda till i förväg - borde ju inte vara något "bäst före" datum på vattnet. Risk finns ju att du får ner smuts i vattnet och högre salthalt pga avdunstning om du inte tillsluter hermetiskt. Sen finns det väl bättre användning av golvytan än ha saltvatten i dunkar. Ett till akvarium till exempel, du är ju halvvägs där med vattnet redan ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...