Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Tjenare...

Nu börjar min inkörningsfas närma sig mot sitt slut och jag har en del glasrosor i akvariet, så jag tänkte höra mig för om någon vet var man kan köpa pepparmintsräkor i närheten av Uppsala/Stockholm? Verkar inte vara så lätt att få tag på...

Postat
Tjenare...

Nu börjar min inkörningsfas närma sig mot sitt slut och jag har en del glasrosor i akvariet, så jag tänkte höra mig för om någon vet var man kan köpa pepparmintsräkor i närheten av Uppsala/Stockholm? Verkar inte vara så lätt att få tag på...

jag har ingen aning om vart man kan köpa, så jag har inte svaret, men hur mycket har du´? mina försvann av sig själv!

Postat
  • Författare

Synligt är det väl 6-8 st med en diameter på 4-6mm...sen hur många som sitter i det fördolda vill jag inte tänka på...=/

Postat

Dessa är periodvis svåra att få tag på. De är inte heller en säker lösning på att få bort glasrosorna. Jag vet inte hur mycket saker du har i ditt kar men jag skulle försöka få bort så mycket som möjligt innan du börjar med koraller mm. Om du söker här på SG så kommer du finna minst 20 varianter på metoder att få bort glasrosorna.

Lycka till!

Postat
  • Författare

Just nu har jag bara LS i karet, men har redan fått bygga om ett flertal gånger efter att ha tagit upp sten och åtgärdat glasrosor...men likförbannat kommer det fler...

En annan fråga...är glasrosorna alltid sådär brunaktiga eller finns det genomskinliga varianter?

Postat

Det finns lite olika varianter plus att de kan se lite olika ut beroende på vilket ljus de växer i precis som andra koraller kan bli bleka och till och med lite genomskinliga i dåligt ljus.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.