Gå till innehåll

Var köpa pepparmintsräkor?


jizeta

Rekommenderade inlägg

Tjenare...

Nu börjar min inkörningsfas närma sig mot sitt slut och jag har en del glasrosor i akvariet, så jag tänkte höra mig för om någon vet var man kan köpa pepparmintsräkor i närheten av Uppsala/Stockholm? Verkar inte vara så lätt att få tag på...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare...

Nu börjar min inkörningsfas närma sig mot sitt slut och jag har en del glasrosor i akvariet, så jag tänkte höra mig för om någon vet var man kan köpa pepparmintsräkor i närheten av Uppsala/Stockholm? Verkar inte vara så lätt att få tag på...

jag har ingen aning om vart man kan köpa, så jag har inte svaret, men hur mycket har du´? mina försvann av sig själv!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa är periodvis svåra att få tag på. De är inte heller en säker lösning på att få bort glasrosorna. Jag vet inte hur mycket saker du har i ditt kar men jag skulle försöka få bort så mycket som möjligt innan du börjar med koraller mm. Om du söker här på SG så kommer du finna minst 20 varianter på metoder att få bort glasrosorna.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu har jag bara LS i karet, men har redan fått bygga om ett flertal gånger efter att ha tagit upp sten och åtgärdat glasrosor...men likförbannat kommer det fler...

En annan fråga...är glasrosorna alltid sådär brunaktiga eller finns det genomskinliga varianter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...