-=Mr_B=- Postat 24 november 2009 Dela Postat 24 november 2009 De är hemska, och man får problem med nyintroduceringar redan om man har en sixline. Samtidigt så vet jag minst en kille som lyckades hålla en hel hög sixline i ett 375L kar. Man såg för all del inte alla samtidigt utom vid matning, men de var där, och mådde bra, allihopa.I stort sett alla akvarietexter om sixlinen tar upp att de är aggressiva mot nykomlingar, och artfränder / liknade fiskar.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 24 november 2009 Författare Dela Postat 24 november 2009 Japp får erkänna att jag inte läst vidare mycket innan jag skrev frågan här =/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
André Postat 24 november 2009 Dela Postat 24 november 2009 Tjo kusinen.Har lite fraggar till dig om du vill, bara att titta förbi när du har tid och jag e hemma förståss Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 25 november 2009 Författare Dela Postat 25 november 2009 Tjo kusinen.Har lite fraggar till dig om du vill, bara att titta förbi när du har tid och jag e hemma förståssKanon ! vi får se om vi kan bestämma en det framöver =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 30 november 2009 Författare Dela Postat 30 november 2009 Då Nu Det har ju hänt en del om man ser två bilder sidan om varan =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ocikatten Postat 1 december 2009 Dela Postat 1 december 2009 Hur långt är det mellan Då och Nu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 1 december 2009 Författare Dela Postat 1 december 2009 Satte upp karet runt den 1 februari så 10 månader ca. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 1 december 2009 Dela Postat 1 december 2009 Ser bra ut, tänkte kika förbi nån dag och se om du har lite flakväxande till övers. Sätter upp mitt 240 liters till helgen. Sen blir det till att fylla på allt eftersom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 1 december 2009 Författare Dela Postat 1 december 2009 Ser bra ut, tänkte kika förbi nån dag och se om du har lite flakväxande till övers. Sätter upp mitt 240 liters till helgen. Sen blir det till att fylla på allt eftersom Du är alltid välkommen, bara slå en signal så ser vi vad vi kan fixa ihop. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 1 december 2009 Dela Postat 1 december 2009 Gött, du får även titta in när du vill. Även om här ser ut som en tornado dragit in. Golvsocklar lite här och var, kartonger, slimlinebitar, tekoppar, saltdunkar, dunkar med osmosvatten, tja ungefär lika rörigt som i min skalle just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 2 december 2009 Författare Dela Postat 2 december 2009 Gött, du får även titta in när du vill. Även om här ser ut som en tornado dragit in. Golvsocklar lite här och var, kartonger, slimlinebitar, tekoppar, saltdunkar, dunkar med osmosvatten, tja ungefär lika rörigt som i min skalle just nu. Jag kommer ju inte för att städa så det får se ut hur det vill =DMen PM:a mig din adress så tittar jag gärna bort en kväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 3 december 2009 Dela Postat 3 december 2009 Du har PM, och nu är karet vattenfyllt iaf Lite för hög salthalt. Men det är inget varmt vatten från början, så den ska väl sjunka när tempen börjar bli rätt. 200 liter nytt osmosvatten kan ta sin tid att bli varmt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 3 december 2009 Författare Dela Postat 3 december 2009 Du har PM, och nu är karet vattenfyllt iaf Lite för hög salthalt. Men det är inget varmt vatten från början, så den ska väl sjunka när tempen börjar bli rätt. 200 liter nytt osmosvatten kan ta sin tid att bli varmt. Vi får väl ha träff hos dig så kan vi alla stå och gnugga rutorna och hoppas tempen stiger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 3 december 2009 Författare Dela Postat 3 december 2009 Han kom, Han kröp, Han försvann....Detta är andra gången jag ser den sen jag köpte den. och det är säkert 5 månader sen =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 4 december 2009 Dela Postat 4 december 2009 Vi får väl ha träff hos dig så kan vi alla stå och gnugga rutorna och hoppas tempen stiger Ja det hade varit något. Tror att tempen börjar bli bra nu. Fast en träff här hade ju kunnat fungera. Måste bara ha in ett golv i köket också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 5 december 2009 Författare Dela Postat 5 december 2009 Ja det hade varit något. Tror att tempen börjar bli bra nu. Fast en träff här hade ju kunnat fungera. Måste bara ha in ett golv i köket också.Har du någon dag öppet nästa vecka ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 6 december 2009 Dela Postat 6 december 2009 Jodå, Det ska gå att ordna. Ska snart lägga upp tråd om karet här. Satte belysningen idag. 4*54W + 2*24W, får duga i väntan på MH. Går ju alltid att sitta i vardagsrummet. Och det är där ett av två kar står ju Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 28 december 2009 Författare Dela Postat 28 december 2009 Kris och katastrof !!Har fått första problemet sen uppstarten...cyan tror jag =/Det ligger som en hinna över den ligga korall kolonien. Försvinner nästan helt nattetid men tar sig under dagen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 29 december 2009 Författare Dela Postat 29 december 2009 Är det fel att mörklägga en dag eller två och se om algen ger med sig ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Adamantis Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 Tycker mörkläggning låter drastiskt. Rör runt så detritus från botten åker upp i den fria vatten massan och kan tas upp av skummare. Pilla på och stör algen, så den inte får fäste. Släng om du kan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 9 januari 2010 Författare Dela Postat 9 januari 2010 Vad hete krabban som åt bubbel-alger ? Börjar få alldeles för mycket av den sorten =/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fascas Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Hur har de gått med cyan blev de mörkläggning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Vad hete krabban som åt bubbel-alger ? Börjar få alldeles för mycket av den sorten =/Mitrax heter den.Eller en Siganus Unimaculatus, köp en liten så kan jag köpa den av dig sen. Eller Siganus Vulpinus, men den vill inte jag köpa :-)/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 10 januari 2010 Författare Dela Postat 10 januari 2010 Hur har de gått med cyan blev de mörkläggning?Naa bråkar fortfarande med den lila skitet....Men nu till en helt annan fråga, varför får skummare helt plötsligt för sig att fylla skumkoppen med vatten.... ?Den verkar som om vatten nivån har stigit nåt enormt i fattar inte alls hur det hänger ihop. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kendra Postat 10 januari 2010 Dela Postat 10 januari 2010 Hur har de gått med cyan blev de mörkläggning?Naa bråkar fortfarande med den lila skitet....Hos mig försvann det på en gång med en extra pump - satte upp den så det blåste direkt på de ställen där det började se ut som cyano eller dinos, rött var det i alla fall och såg ut precis som hos dig. Och jag har inte sett skiten sen dess! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.