Gå till innehåll

Nino's Första 150L


Lable

Rekommenderade inlägg

Nu har bygget kommit igång!

och som ni kan se så har jag ändrat designen igen :)

Jag vet redan nu att konstruktionen är så pass säker att den klarar 2 kg utan att jag ens limmat,

jag har bara nålad fast panelerna än så länge. Nästa steg blir att plocka isär den och täcka den med vattentät folie med träfinish. Men innan det måste den förstärkas så att den klarar metallhalogenens vikt, ca. 4 kg

Den är inte klar än. Det kommer en träbänk under hela det. Om ni kollar på sista bilden, bänken kommer under akvariet :)

post-4380-14468916933496_thumb.jpg

post-4380-14468916933738_thumb.jpg

post-4380-14468916933963_thumb.jpg

post-4380-14468916934105_thumb.jpg

post-4380-14468916934255_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...

Tjena!

Det var ett bra tag sen sist. Tänkte bara skriva att jag fått hem en jävla massa saker (gratis).

Bl.a. fick jag hem någon belysningen som man har på natten (?) och en aquamedic miniflotor skummare.

Jag har tänkt att uppgradera till en MCE300 senare men jag kör på den här i början.

Sen tänkte jag också fråga hur man använder CORALIFE nitrate controller. Fick nämnlingen hem en halv förpackning, det ser ut som grått grus. Jag har för mig att man bara stoppar ner det i en strumpa i karet. rätt eller fel?

Mvh. Nino

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...