Gå till innehåll

Nino's Första 150L


Lable

Rekommenderade inlägg

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

När jag köper LS tänkte jag blanda lite från olika försäljare (allt ska vara nytt, har hört om många dåliga erfarenheter med beg. LS).. Korallrevet i Södertälje säljer för 190kr/kg och zoo i bromma säljer för 165kr/kg..

nån mer i stockholm som säljer "ny" LS ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej!

jag tycker att du ska köpa LS från korallrevet för han fick just in helt ny sten från Bali om ja inte mins fel. då får du med mycket roliga kryp och kanske lite knappar och andra koraller om du har tur.

när det gäller dit MH köp så kommer 20.000 vara att rätt så blått ljus. skulle kanske köra på en 14,000 istället. men det är en smaksak.

lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick följa med ner till källaren där han har karantän-fiskarna :) och LS hade VÄLDIGT bra cirkulation. Japp den var från bali. men grejen är att jag inte ska köra direk utan tänkte starta akvariet efter semstern (typ vid början av augusti). Vad brukar ni göra när ni åker bort? vem tar hand om akvariet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hallå!

det är bra att du är ute i god tid med ditt kar. då hinner du komma på vad du vill ha i det.

vad vi brukar göra när vi åker bort? hmm hoppas på det bästa!! :)

det beror på vad man har för teknik och så. men en vecka brukar inte vara nån fara. man får buffra upp alla värden rätt bra innan man åkar.

ska själv åka bort 2 veckor i mars och ja vet inte hur det kommer att gå med mitt kar. svärfar ska ta hand om det.. lite närvös kan ja säga..

men en osmolator är bra att ha, slipper man fylla på vatten iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja behöver o behöver, det är alltid bra med en värmare så du kan ha "konstant" temp i karet, dock brukar dom vara lite konstiga i kar, jag har en 150w som ja köpte av hansson bra märke på den inget skit, men den kan jag inte ha på 25grader då blir det för varmt utan den står på 22 fråga mig inte varför för dom är ju vattentåliga så salt/sött borde inte spela någon roll men man får prova sig fram med detta. till dig räcker det nog med 80w inte mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man tackar för det varma välkommnandet :)

tjejen i affären sa åt mig att satsa på en 125W men det blir för mycket om jag har belysning. Så jag tar en mindre presis som Rickard skrev :)

Jag tror faktiskt att jag är den yngsta här på SVG (som finansierar sitt projekt själv) och jag kommer lägga upp bilder, steg för steg :)

Tack igen för alla svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...