Gå till innehåll

Nino's Första 150L


Lable

Rekommenderade inlägg

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag ser på silikonet att någon okunnig har silikonerat det ganska så nyligen, killen jag köpte det av "rekkomenderar starkt" att jag silikonerar, det har stått utan vatten i ca 8 månader och slutligen vill jag vara på den säkra sidan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har skaffat mig en ny design till min akvariemöbel. Har bl.a. ändrat höjden och formen på hela möbeln. Render och Design Gjord i SolidWorks..

Den finns uppe på min Photobucket länk nedan :-)

Ge gärna lite respons på hur den ser ut, vad man kan förbättra osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satsa på större fläktar istället, småfläktar har en tendens att låta en del. Har du plats så sätt en eller två 120mm fläktar.

Du sätter fläkten så den blåser in i "lådan" då hålls den torr från fukt. Det är alltid bättre att blåsa in kalluft än suga ut varm i vilket fall som helst. Ett par slitsar i överkant för att släppa ut luften med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gick och kollade upp fläktarna. Jag har 4 st 80x80mm av märket akasa, dessa är tystgående och låter inte alls. Men jag har också 2 st 60x60mm av okänt märke, dessa har jag inte testkört.

Jag tänkte testa med 2 st akasa till att börja med, sen får jag bygga till om det behövs.

Jag tänkte inte på att blåsa in luft, schysst ide!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...