Marko Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Och som vanligt gör auto-correct på android att orden blir helt slumpmässiga, men jag hoppas att inlägget ovan går att förstå...Sent from my Xperia Arc Citera
Lasse Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Det stämmer att lite varmare ger mer igenom. På jobbets stora gör det ca 1 - 300 liter mer i timmen beroende på årstid (och därmed temp på ingående vatten) Då vi har en avancerad mätare efteråt har jag lyckats att konstatera att det inte skiljer något nämnvärt i kvalitée mellan ca 8 grader och 16 grader - det ger bara mer vid 16 grader. Normalt vid 8 grader ger anlägget ca 2 600 liter i timmen med en ledningsförmåga på mindre än 1 mikrosiemens - dvs renare vatten än vad hobby-RO ger.MVH Lasse Citera
turboadde Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Ni har helt rätt det är nog ingen nämnvärd skillnad. det var jag som tänkte lite för snabbt och överdrivet hög värme förändring. Vet att min TDS visade högre värden en gång när jag råkade ha på varmvattnet med men då var det så man kände att det gick varmt vatten i slangarna hehe. Citera
Marko Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Så Anders, du kanske kan ha nån värmeslinga runt den inkommande vattenslangen som test? Alla kör sin osmos på kallvattnet om man tar en ny tappunkt, så du gör helt rätt. Citera
a.nilson Postat 16 april 2011 Författare Postat 16 april 2011 Vad har du för tryck på din kallvattenledning? Har du egen brunn, bor du högt upp? en RO brukar gå bäst på ett tryck över 6-7 barMVH LasseDet vågar jag inte svara på. Bor långt ner, ingen egen brunn. Citera
a.nilson Postat 16 april 2011 Författare Postat 16 april 2011 Så Anders, du kanske kan ha nån värmeslinga runt den inkommande vattenslangen som test? Alla kör sin osmos på kallvattnet om man tar en ny tappunkt, så du gör helt rätt.Kör bara kallvatten. Det får ta den tid det tar, man stressar inte i denna hobby. Citera
a.nilson Postat 17 april 2011 Författare Postat 17 april 2011 (ändrat) Förhoppningsvis så är allt upp fyllt söndag eller måndag även så belysningen uppe. Efter det så blir det en zeo-kick start. Ändrat 17 april 2011 av a.nilson Citera
a.nilson Postat 19 april 2011 Författare Postat 19 april 2011 Då jag hade fel skruvar hemma, men karet är fyllt o förhoppningsvis får jag upp t5-rampen imorgon. Citera
Lasse Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Det vågar jag inte svara på. Bor långt ner, ingen egen brunn.Då borde inte trycket ha större betydelse eftersom du bör ha mellan 5-7 bar om du har kommunalt vatten och bor lågt.MVH Lasse Citera
a.nilson Postat 20 april 2011 Författare Postat 20 april 2011 Då borde inte trycket ha större betydelse eftersom du bör ha mellan 5-7 bar om du har kommunalt vatten och bor lågt.MVH LasseTror att tempen kan ställt till det. Citera
a.nilson Postat 20 april 2011 Författare Postat 20 april 2011 Nu är äntligen min 6x80w t5 ramp uppe!! Imorgon kväll kopplas zeoreaktirn in o kickstarten går av ev då oxå alt fredag morgon. Allt beror på hur väl möblering av LS blir. Citera
a.nilson Postat 22 april 2011 Författare Postat 22 april 2011 (ändrat) Då har LS:n hamnat på sin plats o sanden är i o zeoreaktorn är igång, så imorgon drar kickstarten igång. Ska försöka få upp foto när det klarnat i vattnet. Ändrat 22 april 2011 av a.nilson Citera
Freddi Postat 22 april 2011 Postat 22 april 2011 Gött att höra kompis.Får komma ner snart igen och dricka lite pilsner igen och kolla in karet.Det var ju kul sist kompis!! Citera
a.nilson Postat 22 april 2011 Författare Postat 22 april 2011 Gött att höra kompis.Får komma ner snart igen och dricka lite pilsner igen och kolla in karet.Det var ju kul sist kompis!!Där blev ju mycket pilsner över så du är så välkommen. Citera
a.nilson Postat 23 april 2011 Författare Postat 23 april 2011 Kommer jag med då, pilsner är aldrig fel. som vanligt är du alltid välkommen. Citera
a.nilson Postat 23 april 2011 Författare Postat 23 april 2011 nu har sanden lagt sig o zeo kickstart är igång! ca 10-14 dagar innan jag flyttat över det som överlevt i korallväg.kommer nog att möblera om nån gång till innan jag är nåt så när nöjd. Citera
Maglofster Postat 24 april 2011 Postat 24 april 2011 Härligt! Är det lite revkeramik du har i mitten? Citera
a.nilson Postat 24 april 2011 Författare Postat 24 april 2011 Härligt! Är det lite revkeramik du har i mitten?Stämmer bra det. För stunden är den helt vit men om KZ kickstart har rätt så om 5-6dagar så skall det börjat komma lite gröna o bruna alger. Citera
Ouscazz Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Det där kommer att bli fint, trevlig scape. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Det där kommer att bli fint, trevlig scape. Sent from my iPhone using TapatalkTackar. Själv är jag inte riktigt nöjd än men det kommer väl. Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Snygg och luftig skape!!!! set bästa är att nu kan jag komma till båda sidorutorna. Citera
atropos Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 set bästa är att nu kan jag komma till båda sidorutorna.Ja det har jag ett rent helvete med =) men det blir ett luftigare bygge i nästa kar .. Hur går det med din bläckfisk ?? köpt någon än ?? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.