Lilla Nemo Postat 14 juni 2009 Postat 14 juni 2009 Hej!Fint kar. Jag undrar om din Ecsenius bicolor äter på korallerna? Jag köpte en igår och den har börjat norpa polyper. Synd.
stigigemla Postat 14 juni 2009 Postat 14 juni 2009 Mata den mätt med algflingor så slutar den nästan säkert.Att den äter på knapparna beror troligtvis på någon brist. Mina gör inte så.
chyfer Postat 14 juni 2009 Författare Postat 14 juni 2009 Hej!Fint kar. Jag undrar om din Ecsenius bicolor äter på korallerna? Jag köpte en igår och den har börjat norpa polyper. Synd.min gör inte det köpte ett nytt foder samtidigt ocean nutrition formula two marine pelletvilket den är helt tokig i så mina koraller ser den inte ens åt
chyfer Postat 31 augusti 2009 Författare Postat 31 augusti 2009 nu är det ett tag sen jag uppdaterade men här kommer lite bilder på mitt kar förutom nytt i karet har jag köpt en prizm skummare som funka kanon plus att jag går omkring & funderar på ny belysning tänkte mej t5:or kör nu med tre t8:or men det verkar som att det inte är nog till sten korallerna har ni några tips om ett prisvärd armatur skulle vilja ha 4 st t5:or
chyfer Postat 3 september 2009 Författare Postat 3 september 2009 Kanonfina bilder.. Här kommer en helhets bild på karet har kört det i ca ett halvår nu
Nicke_W Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 Himla mysigt kar med en trevlig blandning av fisk och koralldjur
chyfer Postat 4 september 2009 Författare Postat 4 september 2009 Himla mysigt kar med en trevlig blandning av fisk och koralldjur Nytt projekt på g har in handlat delar för att bygga min egna t5 armatur pga av att mina tre t8 inte ger nog med ljus jag kommer att lägga in bilder här på tråden min det kommer att bli en armatur med 4 st t5:or 2 marine glow och 2 power glow huven blir i borstat rost fritt stål
chyfer Postat 9 september 2009 Författare Postat 9 september 2009 Nu är armaturen fixad det blev som lite skillnad med fyra t5:or istället för tre t8:or satte även i ett egen på hittad moonlight ala clas olson dom hade ett kanon fint diod rör som funkade riktigt bra (bra spridning på ljuset )lägger upp lite bilder på bygget från en vanlig bänk armatur till en belysnings ramp till akvariet Byggde en bänk i samma veva (ikea är bra i bland ) som jag flyttade akvariet till och satte upp armaturen hänger den i taket hade tänkt göra den i borstad rostfritt men helheten med akvariet blev inte bra så den blev svart i slutändan iafhelbild på akvariet då ljuset är tänt kommer senare i kväll
chyfer Postat 22 september 2009 Författare Postat 22 september 2009 ny innevånare i karet ena fotad i då karet har fullt ljus & ena i moonlight
a.nilson Postat 22 september 2009 Postat 22 september 2009 Snyggt o stilrent. Hur länge har det varit igång?
chyfer Postat 22 september 2009 Författare Postat 22 september 2009 Snyggt o stilrent. Hur länge har det varit igång?Tack startade karet 17 april i år
Rekommenderade inlägg