Gå till innehåll

Norberg - 240 liter


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det är ingen fara för det tror jag, i alla fall har jag aldrig märkt nåt negativt! Jag har stenen där för att det var en bekväm förvaringsplats för den, jag hade fler akvarier förut som det vart sten över från! Sen så håller de flesta kryp till på och i stenen. Nåt "plankton" som far omkring blir det inte tal om då jag kör med UV också!

Jag kommer inteatt ha sten i sumpen på mitt nya kar är det tänkt i alla fall! Där blir det bara enrejäl skummare!smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu Petrol lite drag e de ju! Men jag har faktiskt beställt nya armaturer (400w) då jag tycker att jag behöver mer ljussmiley4.gif! (Ska iof var till mitt nya kar, men måste ju provas på mitt lilla också!)

Korallerna färgar ut bättre med mer ljus tycker jag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag har inget som skyddar! Det är bara kalkalger! Men jag har också kollat på det där med Starboard!

Har du hittat nåt ställe här i landet som pysslar med med sånt?

Ok, nej jag har inte hittat nått, men jag har åandra sidan inte letat ordentligt hellersmiley37.gif.

Skit snyggt akvarium föresten.smiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Tjenna nu har jag kommit hem, jag tror jag har lösningen på tryckaren jag skulle hämta, mamma och pappa tar med sig den upp när de åker hem efter julen hos syrran, sen tänkte jag ladda upp lite bilder åt dig om nån dag.. smiley4.gif

var riktigt kul att fota hos dig.. ..lessen för golvet smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag tagit mig tid att skapa lite ramar och dragit ner bilderna i vettig storlek, här kommer en uppsättning bilder ur ditt akvarium som jag tycker var MKT stil fullt akvarium.. hoppas du blev nöjd med detalj bilderna.. smiley4.gif

man får många skit smiley18.gifkort innan man kan hitta något som är värt att ha kvar.. smiley37.gif

men ditt akvarium smiley32.gifimponerande..

jag förväntar mig att få fota i de andra rummet framöver sen??? smiley2.gif.

oj höll på glömma här kommer bilderna..

norberg13gt.jpg

norberg23aw.jpg

norberg34tk.jpg

norber44zx.jpg

norberg52dj.jpg

norberg60oe.jpg

norberg70uu.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ugglan, som vanligt har du alldeles fantastiska bilder!! Nu har du säkert skrivit det i nån tråd (som jag inte hittar) men förutom att du är en duktig fotograf så måste ju du också ha en bra kamera! Vad har du för nåt och vilka inställningar använder du för att få dessa resultat? Jag har en EOS 10D som jag uppenbarligen inte begriper mig på för det blir inte i närheten av dina bilder. Som sagt vad kör du med? Kamera, glugg, vitbalans, färgtemp, Macro?

Många tack på förhand för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...