vahagn Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 Ser snyggt ut!En fråga: Har du skummren i samma utrymme som LS:en? Blir man inte av med lite för mycket "nyttokryp" i onödan som "skummas" bort från refugiumet?
Norberg Postat 4 november 2004 Författare Postat 4 november 2004 Det är ingen fara för det tror jag, i alla fall har jag aldrig märkt nåt negativt! Jag har stenen där för att det var en bekväm förvaringsplats för den, jag hade fler akvarier förut som det vart sten över från! Sen så håller de flesta kryp till på och i stenen. Nåt "plankton" som far omkring blir det inte tal om då jag kör med UV också!Jag kommer inteatt ha sten i sumpen på mitt nya kar är det tänkt i alla fall! Där blir det bara enrejäl skummare!
petrol Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 Jätte snyggt Och jag som trodde jag hade bra belysning, hehe 500W på 240L
Norberg Postat 4 november 2004 Författare Postat 4 november 2004 Jadu Petrol lite drag e de ju! Men jag har faktiskt beställt nya armaturer (400w) då jag tycker att jag behöver mer ljus! (Ska iof var till mitt nya kar, men måste ju provas på mitt lilla också!) Korallerna färgar ut bättre med mer ljus tycker jag!
petrol Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 Har oxå funderat på att sätta in en 400W till.. Risken är att man blir idiotförklarad av alla andra
addo Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 Nej jag har inget som skyddar! Det är bara kalkalger! Men jag har också kollat på det där med Starboard! Har du hittat nåt ställe här i landet som pysslar med med sånt? Ok, nej jag har inte hittat nått, men jag har åandra sidan inte letat ordentligt heller.Skit snyggt akvarium föresten.
HyperBamse Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 HeHe var ju tvungen att se ditt kar nu när jag träffat dig säger väl som så många andra riktigt snyggt!!! ska kolla upp vad det är för fisk i ditt kar.........är inte så bra på namn så jag får söka upp dem på bild.....
Norberg Postat 26 november 2004 Författare Postat 26 november 2004 En bild på en av mina kirurger! Det visade sig var ensort som inte har nått namn, men den såldes som C. strigosus, nån med mer info om den? http://reefcentral.com/gallery/showphoto.php?photo=68712& ;papass=&sort=1&thecat=523
Norberg Postat 26 november 2004 Författare Postat 26 november 2004 Det vart fel jag kopierade min bild från reefcentral!Den ska jag ta bort
Vitamin Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Väldigt snygg fisk! Men är det inte svårt att se om den fått vitaprick...
Norberg Postat 9 december 2004 Författare Postat 9 december 2004 En liten bild som Uggla tagit hemma hos mig igår! Marcus har tagit lite fina bilder som jag tänkte dela med mig av!
Norberg Postat 9 december 2004 Författare Postat 9 december 2004 en annan lurvig acroporaen acropora tricolor
Dimorb Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 Jag skulle också vilja ha besök av Marcus och hans kamera
Ugglan_ Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 Tjenna nu har jag kommit hem, jag tror jag har lösningen på tryckaren jag skulle hämta, mamma och pappa tar med sig den upp när de åker hem efter julen hos syrran, sen tänkte jag ladda upp lite bilder åt dig om nån dag.. var riktigt kul att fota hos dig.. ..lessen för golvet
HyperBamse Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 lessen för golvet HEHE detta låter intressant.....
Norberg Postat 12 december 2004 Författare Postat 12 december 2004 Ingen fara med golvet Marcus! Se där då löser det sig med tryckarn!Jodu Tomas nu har du nått att fundera över!Marcus fick en närbild på imperatorn också som är fin!
Ugglan_ Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Så nu har jag tagit mig tid att skapa lite ramar och dragit ner bilderna i vettig storlek, här kommer en uppsättning bilder ur ditt akvarium som jag tycker var MKT stil fullt akvarium.. hoppas du blev nöjd med detalj bilderna.. man får många skit kort innan man kan hitta något som är värt att ha kvar.. men ditt akvarium imponerande..jag förväntar mig att få fota i de andra rummet framöver sen??? .oj höll på glömma här kommer bilderna..
Ugglan_ Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 addo har du två konton?visst har han fint avkvarie..
Niclas Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Hej Ugglan, som vanligt har du alldeles fantastiska bilder!! Nu har du säkert skrivit det i nån tråd (som jag inte hittar) men förutom att du är en duktig fotograf så måste ju du också ha en bra kamera! Vad har du för nåt och vilka inställningar använder du för att få dessa resultat? Jag har en EOS 10D som jag uppenbarligen inte begriper mig på för det blir inte i närheten av dina bilder. Som sagt vad kör du med? Kamera, glugg, vitbalans, färgtemp, Macro? Många tack på förhand för svar!
Rekommenderade inlägg