Gå till innehåll

vad gör man nu då?


Lable

Rekommenderade inlägg

Jag läste precis ett par inlägg om termostater på värmare som pajat och kokat allt i karet. Själv sitter jag på en 200w till mitt 144L. Riktigt overkill, jag vet men priset gick inte att motstå.

Min fråga är nu, vad fan ska jag göra nu? Det skulle kännas mycket bättre om jag hade en 50W istället för den 200W jag har nu.

Byte någon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rekommenderar att du antingen ser till att det inte finns någon möjlighet för värmarna att klara värma karet över 30grader eller att du använder även en extern termostat, finns på conrad.se för runt 400lappen om jag minns rätt. Ett riktigt kap om man jämför med hur mkt koraller jag kokade bort när min värmare pajade i ett temporärt 40L kar...det var inte så kul.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara påpeka igen att jag inte har startat mitt akvarium än. Men är det möjligt att köra akvariumet utan någon värmare alls? Med tanke på att skummare, pump och belysning värmer? Kanske ska man bara köra på en liten jäkel då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...