Gå till innehåll

350Liter + 80Liter sump


Ted-m

Rekommenderade inlägg

o mh lampan sitter fast bra i taket antar jag? :-)

Ja då sitter i kedjor.Den var lite toppheavy förut men jag tog bort balasten och flyttade den under karet.Ligger en lika dan som jag har ute på annons här så ser ni hur den såg ut förut.Just nu väger den ingenting bara lampan och reflektorn som väger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Sådär tillbaka från Stockholm med runt 9000 mindre på fickan.Blev 2 fiskar och 12 koraller samt ett 39W uv-c

Kommer bilder snart.

Jo fick en liten hårig krabba med också som jag kommer posta bild på se om nån vet vad det är.Tror det är en Eupilumnus sp liknar det ialf vad man ser igenom påsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och letar ett nytt kar och snubbla över detta kar http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=10556&prodid=7739&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D10556

Undrar om någon vet något mer om detta kar eller som vet om något likvärdigt kar med brutna hörn.Vad jag läst mig till skall det finnas ett saltvattens paket till detta kar som jag inte nu vet om dom har eller vad det kostar.

Kollade även in http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=10556&prodid=7728&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D10556

Som är dubbelt så stort 1800 liter men kostar nästan 4 gånger så mycket.Kommer inte köra org belysning utan det blir eget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag är ute efter är brutna hörn det var det som tilltala mig.En så länge har jag ju 8x39W T5 och 250W mh som jag tänkt använda till nya karet + funderingar på enu en ramp beroende på vad som får platts.Kollat på en 2x150W mh 2x 54W T5 ramp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite kul i morse då tjejen fick panik hela karet är grumligt.Så ja lugn titta på sniglarna.5 Stycken sammlade sig på ett ställe och rök som tusan.Sist var det i mitt RSM och 3 stycken små sniglar som är stora nu kom fram efter ett par månader.

Fick tömma skummarkoppen då den fyldes.Hoppas någon klarar sig denna gång med.

Aja måste leta hus nu se om man hittar något som tilltalar mig så man kan flytta nån gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Nya inköp från Stockholm och Uppsala.

2 Acropora aspera

1 Stylophora

3 okända för mig SPS

1 Korall väktare

2 P. kauderni

1 Stor sten med skivor och div andra koraller på

1 bund macroalger C. taxifolia

1 Sand anemon hittar den ej på Reflex troligast nån Heteractis grön/gul

Sen en massa annat smått och gott även lite naken sniglar.

Kommer bilder ifall någon skulle vara intreserad av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...