Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

nu så fosfat filter på plats ... å nu har jag lyckats forcera ner fosfaten till 0,1 istället för 0,3 mer ska det ner ,...

samt införskaffat mig lite koraller och husdjur ... bilder kommer imorrn eller på torsdag då jag imorrn ska införskaffa mig lite till djur :=)

alla mina värden är normala så är rätt nöjd med karet som det är

Postat

vargklo ..,.. din läderkorall ville inte sitta kvar på min pinne m,... måste komma på nått som gör att den vill växa sig fast ,... men dom andra 2 mår prima å frodas :=)

Postat

Nu kommer det lite niciga bilder på mina invånare ....

behöver dock hjälp å kunna identifiera anemonen .... köpte den som en clown anemon ,... stor lilla fot är väl det jag kan säga om den ,..

tips ?

post-4589-14468918075848_thumb.jpg

post-4589-14468918076081_thumb.jpg

post-4589-14468918076279_thumb.jpg

post-4589-14468918076487_thumb.jpg

Postat

inte för att verka allt för negativ nu, men har du läst på om anemon?

du har haft karet igång i snart 2 månader och har redan en anemon i karet... o du har fortfarande hög fosfat i vattnet! var detta så klokt. jag tycker du ska lugna ner dig med inköpen ett tag!

Postat

tack för infon nike .. har nu under 0.1 i fosfat ... dock så håller jag med dig om att det kanske inte va det smartaste köpet .. men jag har en fru som lyckas övertala mig jämnt.

men mina värden är stabila nu och fosfat börjar närma sig mycket godkända nivåer ,...

• 1 månad senare...
Postat

Hehe, läste just nu om 5+1 clowner.

Var inte alls menat på det viset, tyckte bara mig skymta en 6'e clown i anemonen. :)

Pilen pekar på ögat på fantomclownen...

post-1377-1446891848421_thumb.jpg

Postat

hehehe den va bra ... nee du den är lite flexibel av sig hehe ,...

nu är det så att jag lägger ner denna burk då jag inte har tiden på ett väldigt bra tag och frugan har fått mer i skolan å på jobbet så vi har helt enkelt inte tid med å tahand om karet ...

men jag kommer att börja planera för nästa kar så fort frugan pluggat klart och jag får mindre arbete på jobbet ,..

lessen att tråden vart tråkig på slutet men sånt här händer jämnt ,...

Postat

hmm jag lägger en timma i veckan, max två.... tråkigt att du lägger ner! du kan alltid sälja allt levande och spara kar och teknik !

Postat

sant ... men som sagt blir om nått år igen .. men kommer va aktiv på forumet å komma på träffar för å behålla kunskapen ,...

så jag säljer nu å planerar för nästa projekt när frugan är klar med plugget ,...

• Skapa Ny...