Gå till innehåll

deltecs nya serie - Modell TC SC


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Men jäkla bra sortiment på deras hemsida. Endel saker jag letat å letat å letat efter inom EU, så man kan beställa snabbt å smidigt. Kanonsida Christer!!

Michael Mrutzek är inte bara en legend inom hobbyn, han har även ett jättefint inventarie i sin webshop. Har beställt från honom några gånger och han tar sitt jobb på yttersta allvar! Snabbt, enkelt och lätt att kommunicera med - så ska en webshop vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju ha fel här, men så som jag har sett på saken så har väl deltec i någorlunda modern tid, varit en av de främsta.

MCE600 är väl den överlägset bästa påhängsskummaren på marknaden (utan att ha läst eller sett särskillt mycket om Kz dito), och APF600 är väl kanske den bästa skummaren i sin prisklass/prestandaklass.

Deras större modeller har väl heller aldrig lovat för mycket eller gjort någon besviken.

Oftopic så det förslår, men kände att det nog borde nämnas iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det finns två läger i detta, men jag råder dig till att titta bortom AquaMedic och Deltec där aktörer som ATB, K-Z, Royal Exklusiv, Schuran, ATI, Fauna Marin (och många fler namn) har härjat i flera år. Utländska bloggar och forum brukar öppna en större värld motför vad dom svenska distrubitörerna tar in till lilla Sverige.

En europeisk toppfavorit bland skummare är ATB som jag hittills bara vet att BioTed Marin tar in, som är stor i övriga europa och efterfrågas otroligt mycket borta i USA.

MCE600 må vara en bra produkt, men den har bra många år på nacken och utvecklingen har sprungit ifrån flera gånger om på den marknaden. Att det fortfarande säljer är för att det fortfarande är efterfrågan på den, vilket beror självklart på en mängd anledningar.

Går du in i en svensk saltvattensbutik och frågar om en skummare, vilket utbud får du presenterat? (OK, ni får inte gå in till BioTed eller Triton i den frågan)

Käftsmäll på handlarna kanske, men det är med glimten i ögat jag säger det att jag eftersöker ett större utbud av produkter annat än vad Simontorp (eller Gibbon) tar in till lilla puttelandet Sverige. ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...