Gå till innehåll

Chelmon rostratus, Kopparbandad Pincettfi


Guest Silver

Rekommenderade inlägg

pincetter är ganska känsliga för prick så det är onödigt att chansa jag har ochså haft pincett som fick prick som sen försvann men det är dumt att prova för det är känsliga fiskar.

Sen är det väll inte direkt någon nybörja fisk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det största problemet med dem vill jag minnas var att hitta en som käkade död mat,stor risk att de svälter ihjäl annars om man inte har ett stort kar.

Hej.

Jag har 20 kg LS .Har ni UVC ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 kilo kan vara lite lite sten att ha OM du inte får den att äta fryst/död mat.

Jag har någonstans mellan 160-200 kilo i min burk och det har nog hjälpt i början för då ville han inte ha någonting.

Nu äter han dock artemia hur glatt som helst.

Det bör också nämnas att jag har haft 3 Pincetter och alla har ätit fryst artemia dock har de 2 mindre blivit utmobbade av andra invånare i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 kilo kan vara lite lite sten att ha OM du inte får den att äta fryst/död mat.

Jag har någonstans mellan 160-200 kilo i min burk och det har nog hjälpt i början för då ville han inte ha någonting.

Nu äter han dock artemia hur glatt som helst.

Det bör också nämnas att jag har haft 3 Pincetter och alla har ätit fryst artemia dock har de 2 mindre blivit utmobbade av andra invånare i akvariet.

OK Tack för alla svar.smiley1.gif

Jag ska visa er att det fungerar även med 80l, 20 kg LS ocg utan UVC.

MVH Aqilsmiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej JIMMY jag tror att det är lämligare att lysna på Bengt Holm i gbg änn att lysna på dig.

Min fråga va om fisken va känslig för prickar ioch inte hur mycket LS som det krävde.Och vem FAN har bett dig att svara.smiley7.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jimmy gav ju dig ett svar om uvc på just din fråga. Sen kom denna tråd lite på ett stickspår som det ofta gör här men va fan gör det för nåt det är ju bara att försöka styra upp det på rätt spår igen. Tycker att du var jävl..igt otrevlig i din ton och du är tyvärr inte ensam om det här på SG. På den senaste tiden så har det smygit sig in lite ohyra här inne och det har gjort mig jäkligt trött och har resulterat att jag inte är så pigg på att ge tips & råd längre. Men nu tar jag bladet från munnen och står upp för Jimmy. Han ska inte behöva ta skit från en som dig och du!!. Om du ska ha en chelmon rostratus i ett 80L kar borde du fan inte få syssla medakvaristiköver huvud taget. Det är ju förfan djurplågeri.Den bör ha minst ett 300L kar. Om jag kommer till din ursprungliga fråga...

Är det samma UVC krav på Chelmon rostratus, Kopparbandad Pincettfisk som Paletten.???

Först & främst. Vad är det för fråga egentligen???? Är det ett krav att ha UV till palettkirurger? Nog för att de är prickbenägna och så men ett krav? Jag tycker att alla borde ha ett uv till sina akvarium oavsett vilka fiskar de har. UV är det enda medel mot parasiter som vi har och eftersom vi ofta har många och dyra fiskar så kan ett UV snabbt betala sig.

Sign. Trött!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Silver/Aqil/Joseph Du har ju varit trevlig och nyfiken tidigare varförmåste duplöttsligt vara såbarnslig ochotrevlig??smiley5.gif.Du har inget att vinna på den sortens uppförande utan kommer bara att förlora glädjenav att dela meddig och ta del av erfarenheter. Ingenblirdet minstaintresserade av dit kar bara för att du gapar och skriker.Detvarjuingenkritik riktad mot dig personligen utan det är bara att inse atten pincettförmodligen inte kommer attöverleva under dom förutsättningar som duförtillfället kan erbjuda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ja. Jag tycker att de som är nya i hobbyn borde få ett tydligare svar på frågorna.Jag har kollat många gånger på Jimmy kar men hittar ingen UVC på bilden och även om man skulle se så skulle jag inte gissa rätt.Kannästan inget om modellerna.

Men men man är inte altid perfect i käften.

Jag vill gå vidare och spridasamt få glädje tillsamans med er alla.smiley17.gif

Tycker att man ska lägga sig om man är trötsmiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har denna tråden överskridit min tollerans nivå så jag låser den. Och till Dig Silver så tycker jag att Du borde ta åt dig råden som ges på forumet och inte alltid lyssna på vad handlarna säger i första hand. Annars behöver du ju inte ställa några frågor här på forumet eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...