Gå till innehåll

hjälp, den la av


Irrbloss

Rekommenderade inlägg

hjälp, min sprillans nya armatur la av bara några minuter efter jag satt igång den. jag testade ifall lysrören funkade sen hängde jag upp den lät den hänga några minuter sen slocknade helt plötsligt 2 lysrör så jag drog ut sladden jag trodde det var (har 2 till armaturen) så släckte jag 2 till å när jag skulle koppla in dem igen blinkade dem till sen slutade dem också fungera så jag drog ut den kontakten sen drog jag ut timern då det var den jag trodde felet låg i först och då hände samma med de resterande 2 som funkade blink sen död. vad är detta är armaturen kass? den är väldigt varm kan den ha brännt upp sig själv? kan det vara något annat fel? någon som stött på detta problemet? först att 2 släcker sig som går på samma kontakt som 2 andra och sen att det blinkar till sen slutar funka

tacksam för hjälp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmmm, jag har samma problem med min ramp sedan jag bytte två av fyra rör igår!!!!!! Först fick jag bara två rör att lysa, trodde att de andra två då lade av pga att de var för gamla, men så kom jag på att de köpte jag för bara några månader sedan, så då började jag flytta om dem och fortfarande var det bara de nya som lyste oavsett hur jag flyttade runt dem. Men så visade det sig att även de slocknade, så jag tog ner armaturen och skruva bort sidorna, tog bort glaset och drosslarna och så började jag kolla vad det kunde vara för fel. När jag sedan hade armaturen upp och ner på golvet med alla rören i, så lyste allt. Satte således ihop allt igen och hängde upp den, då var det bara två som lyste igen! Således ner med hela skiten igen, fram med mejseln igen och in och gräva i armaturen (Kids don´t do this at home).... Nåvl för att komma till saken, det visade sig att det är glapp i infästningen, så när den hänger rätt, blir det glappt.... Därför fick jag skruva fast lysrörsfästena i armaturen och trycka till dem litet med skruvmejsel på sidan för att få till det!!!!!!!! Nu lyser allt igen!!! Alltså kan du ha samma problem med din ramp. Den kan ha fått en smäll på vägen och något kanske sitter löst... Även om den är ny!

Mvh Per.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmmm, jag har samma problem med min ramp sedan jag bytte två av fyra rör igår!!!!!! Först fick jag bara två rör att lysa, trodde att de andra två då lade av pga att de var för gamla, men så kom jag på att de köpte jag för bara några månader sedan, så då började jag flytta om dem och fortfarande var det bara de nya som lyste oavsett hur jag flyttade runt dem. Men så visade det sig att även de slocknade, så jag tog ner armaturen och skruva bort sidorna, tog bort glaset och drosslarna och så började jag kolla vad det kunde vara för fel. När jag sedan hade armaturen upp och ner på golvet med alla rören i, så lyste allt. Satte således ihop allt igen och hängde upp den, då var det bara två som lyste igen! Således ner med hela skiten igen, fram med mejseln igen och in och gräva i armaturen (Kids don´t do this at home).... Nåvl för att komma till saken, det visade sig att det är glapp i infästningen, så när den hänger rätt, blir det glappt.... Därför fick jag skruva fast lysrörsfästena i armaturen och trycka till dem litet med skruvmejsel på sidan för att få till det!!!!!!!! Nu lyser allt igen!!! Alltså kan du ha samma problem med din ramp. Den kan ha fått en smäll på vägen och något kanske sitter löst... Även om den är ny!

Mvh Per.

detta låter som min armatur i utseende iallafall. den är metallfärgad och man måste ta bort sidorna och sedan glaset för att flytta rören så det kan ju vara nått sånt fel, nu är akvariet släckt så får även kolla om den drar igång alla rören imorgon. tycker bara att det är konstigt om det nu är glapp någonstans att alla funkade på golvet men även upphängd ett litet tag sen började dem slockna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du köpt den från en butik så ska du gå tillbaka och begära en ny, den saken är ju helt uppenbar.

Har du köpt den från en privatperson så ring och prata med den personen och hör om han/hon har haft samma problem.

Ladda upp en bild på armaturen så är det lättare för oss att hjälpa dig!!

Vissa armaturer slocknar helt ibland då bara ett rör är trasigt, vet inte om det är en safety från tillverkare eller vad det beror på så har du fler rör liggandes prova att byta ut och flytta runt dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo men då blir det ännu en resa till affären och det blir en säkerligen en lång väntetid tills det kommit in en till och då kommer mina spser att kollapsa om jag kör på mitt gamla ljus. dock så har jag inte så många. fick en liten fragg i butiken att testa med och en liten bit han bröt av från en döende korall men ändå trokigt om de dör

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan i morse fick jag igång alla fast den blå lös väldigt klent å när jag kom hem hade de 2 jag inte fått igång ännu slocknat igen.

ps. har inte hunnit gå in i lampan å pilla i armaturen ännu. hoppas bara det är glapp å inte att ballasten är för klen eller nått. hade varit så trist att få en defekt lampa (som det är men inte allvarlig om det bara är lite glapp)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo men då blir det ännu en resa till affären och det blir en säkerligen en lång väntetid tills det kommit in en till och då kommer mina spser att kollapsa om jag kör på mitt gamla ljus. dock så har jag inte så många. fick en liten fragg i butiken att testa med och en liten bit han bröt av från en döende korall men ändå trokigt om de dör

Krångla och skruva inte i en ny armatur. Säg till butiken att de får ta hem en ny, den du fått en ny så får de tillbaka den som inte fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...