Gå till innehåll

Strömavbrott 4,5h!


Ocikatten

Rekommenderade inlägg

Det brukar klara sig. Det du kan göra är att köpa en batteridriven luftpump. Då blir det ju i alla fall knappast syrebrist under tiden som strömmen är väck.
Batteridriven luftpump är nog det vettigaste du kan göra på så kort sikt, men tror inte det är nån fara med 4,5h om det inte är extremt mkt fisk i karet.

Låter som ett vettigt inköp även för framtida liknande händelser.

Får bara hoppas att det går att få tag på med så här kort notis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kom precis på att vi har ett elverk på jobbet du kunde lånat.

Nu fick som lite bonuspoäng iallafall.

Glöm inte be dom fylla på bensinen om det drar ut på tiden.

/Johan

Tack för erbjudandet!

Enligt servicekillen så skulle det förmodligen inte ta 4,5h att utföra jobbet men han vågade inte chansa utan skulle komma med elverket direkt på morgonen så fick det stå och puttra under dagen.

Extradunk med bensin lovade han också fixa. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nå, på något sätt tycker jag det var rätt ok av Eon. För jäkligt att avisera så sent, men när de uppmärksammades på att det här faktiskt innebar ett problem så tog de fram en lösning. Hur mycket fock du tjata för att det skulle hända?

B!

Inget tjat alls faktiskt. Ringde bara ett samtal till Kundtjänst som sedan ringde tillbaks med beskedet att det inte gick att göra något åt avbrottet, vilket jag lite motvilligt accepterade.

Sedan ringde helt plötsligt serviceteknikern och sa att han fixat fram ett elverk. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får det anses vara bra. Och även om det bara är ett litet elverk så räcker det garanterat för att driva ett par pumpar, och mer behövs egentligen inte... Men du, ställ det ute, luften blir så tråkig om det får stå och gå i finrummet. Lukten sitter i i dagar...

;- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick ringa öresundskraft när jag bodde i huset. Dom fick komma ut med elverk, men det satt långt inne. Fast jag höll på med sötvatten och hade bla rockor och altum scalarer. Samt att jag hade dragit igång ett rsm och hade fler kar med bla VF Hantelciklider som jag odlade lite på. Förklarade att dom kommer få ersätta allt om det går åt skogen. Då tog det fart.

Så det kan vara bra för andra att veta att man ska kontakta företaget och begära att dom kör ut med elverk vid längre avbrott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
Samma Problem för mej fick reda på att de ska bryta strömmen här i 4 timmar mellan 01.00 till 05.00 tänkte ringa dem imorn på eon o kolla hur de tänkt lösa mitt problem.

Annars hur farligt är det med 4 timmar utan cirkulation på natten?

Hos oss så klippte dom strömmen kl 23:30 den återkom kl 05:30, 2 dagar i rad..

Det svar jag fick av EON när jag frågade hur DOM ska lösa mitt problem med akvariet, var att det var mitt problem..

Dom har ingen skyldighet att förse dig med grejer för att ditt akvarie ska fungera, står tydligen nånstans i deras avtal..

Men jag löste det iallafall... Eller rättare sagt, det löste sig iallafall.. Firrarna överlevde å jag e glad :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...