Gå till innehåll

Någon som vet en glasrosätande FISK?


Stjerna

Rekommenderade inlägg

Både Chelmon Rostratus och Chaetodon kleinii kräver större kar än 80 liter.

Om du inte vill ta bort dina glasrosor mekaniskt med tex Joe's Juice eller kalkvattensmix, så är antingen pepparmintsräkor eller en Acreichthys tomentosus kanske ett bättre alternativ, även om den sistnämda också egentligen behöver större kar än så, så är den iaf mindre än de andra två.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Chelmon rör inte glasrosor, men den är fin att se på :)

Jag har faktiskt aldrig sett en Chelmon ta en glasros, men de har alltid försvunnit. Det har inte gått snabbt men efter ett par månader har alla varit borta. Vet inte om de tar glasrosorna på kvällen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall man vara petig så svarar ni ju tvärtom på frågan, han har ju faktiskt inte frågat efter en glasrosätande fisk utan omvänt, efter en glasros som äter fisk.

Må så vara att jag är överkänslig mot särskrivningar men det är ju lite spännande när det faktiskt står precis tvärtom mot vad man nog egentligen tänkt sig. Eller är det bara jag som ser vad det egentligen står i rubriken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall man vara petig så svarar ni ju tvärtom på frågan, han har ju faktiskt inte frågat efter en glasrosätande fisk utan omvänt, efter en glasros som äter fisk.

Må så vara att jag är överkänslig mot särskrivningar men det är ju lite spännande när det faktiskt står precis tvärtom mot vad man nog egentligen tänkt sig. Eller är det bara jag som ser vad det egentligen står i rubriken?

men då kanske du skal läsa igen för om jag läser rätt eller så e jag blind så stor det:

Någon som vet en glasros ätande fisk?

då ätande syftar på att fisken äter glasros och inte tvärtom.

kan vara jag som e tokig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som Anders menar är att om man läser det ord för ord, så står det inte glasrosätande utan glasros ätande fisk, men jag håller med om att budskapet går fram, vilket är det allra viktigaste här. Språkpoliser är vi nog allihopa från gång till gång, men så länge man får svar på frågan så tycker jag inte man ska bry sig om det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rubrik ändrad så vi kan hålla oss till ämnet.

Jag kan inte minnas att jag sett någon fisk till ett så litet kar som tar gasrosor.

Däremot funkar pepparmintsräkor fint, den är ganska lik kamelräkan se till så det blir rätt sort bara.

Kamelräkan har en större puckel på ryggen

Har även hört att eldräkan kan ta glasrosor ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...