HyperBamse Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Har börjat bli mer och emr intresserad av Ricordea koraller och undrar lite vart de ligger i pris ungefär?Kanske ni har någon bild på era och priser på dem... Citera
Virse Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Ricordeor är skivanemoner, vad jag vet. Jag har betalade nog 100 för min, har även ett par Rhodactis som var billiga också. Men priset beror ju på storlek och hur fina de är. Skivanemoner är rätt billiga i jämförelse med stenkoraller. Citera
aerie Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Här i Blekinge så ligger de på 400kr/huvud. Citera
Datate Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Hör med Magnus, Tomas!Dom har börjat få in en del snygga skivor, men de är som sagt inte billiga. Har för mig de låg på 350-400kr/skiva(eller om det var för en fraggsten med flera?)...men jag kanske ljuger för dig, så slå en pling till Magnus å fråga så får du äkta fakta istället. Citera
Ragman Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 350-400 per skiva kan jag tänka mig att dom ligger på. jag gav 20 pund för vissa av dom jag köpte direkt från uk. sen kommer ju frakt o så också Citera
HyperBamse Postat 15 oktober 2009 Författare Postat 15 oktober 2009 3- 400kr /skiva låter ju inte hlet billigt då känns de ju som de lite vanligare skivanemonerna är mer prisvärda...Visa gärna upp era på bild och med pris... Citera
milk Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 betalade 250;- per koloni på 1-3 huvudet för ricordea florida av en säljare här på SG, så det kan ju vara ett tips att se efter. gick bra att skicka dem också :-) Citera
DaTrucka Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 Vill du ha bilder så är denna sida grym.http://www.ricordea-farm.com/english/ware.htmlTror dom skickar med, men är nog inte billiga. Citera
HyperBamse Postat 15 oktober 2009 Författare Postat 15 oktober 2009 Vill du ha bilder så är denna sida grym.http://www.ricordea-farm.com/english/ware.htmlTror dom skickar med, men är nog inte billiga.Haha tyvärr var det väl den sidan jag såg i någon annan tråd som drog i gång tankarna men som man trodde så ligger de ju ganska högt i pris med..Men det är ju kul att att få en uppfattning av vad grejer kostar, vilket får mig i tankar till att skapa en ny tråd ... Citera
Andreas N Postat 15 oktober 2009 Postat 15 oktober 2009 ett pris på 600kr/ skiva är inte helt ovanligt häller i affär då. men då är det riktigt fina ricordea florida. Citera
jensa Postat 23 oktober 2009 Postat 23 oktober 2009 Här kostar dom 249:- per huvud i den "billigaste" affären, men det varierar ju stort beroende på vilken affär man handlar i,Dom säljer för övrigt alla färger för samma pris. Mvh Jens Citera
Adamantis Postat 23 oktober 2009 Postat 23 oktober 2009 Delar de sig på ett tillfredställande sätt i akvariet? Då borde man kunna köpa lite billigare av privatodlare. Också kan det ses som en investeing i så fall.. Citera
Ted-m Postat 23 oktober 2009 Postat 23 oktober 2009 Jag köpte min florida orange/blå i Umeå för 400 1 huvud.Har haft bra delning på mina andra riccor så hoppas det blir samma med denna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.