Gå till innehåll

"Jag, en cannabisodlare?"


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mäsk är dock lagligt då man inte tillvärkar det i syfte att tillverka alkoholhaltiga drycker utan man är bara ute efter koldioxiden som bildas vid jäsningen

Läser man texten du själv länkade till, som fan läser biblen, så tror jag att man kommer fram till at mäsk är lagligt, ända tills de kan påvisa att du haft för avsikt att bränna sprit av den. Fast jag tänker inte svära på det. Men det skulle vara något. Sätta mäsk i 200 liters fat, för att mata CA-reaktor med, och sen bränna sprit på det när man känner sig... törstig. Så länge de inte listar ut hur du bränner hemma, eller tar dig med dunkar fulla med sprit, borde det vara en strykare. De lär ju beslagta mäsken om de kommer hem och tittar, men det kan man kanske leva med...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mäsk är sprit när alkoholhalten går över 2.25% så det är inte lagligt att tillverka sånt oavsett om man sen tänkt bränna det eller inte. Möjligen kan en mäskflaska vid ett akvarium klara sig eftersom syftet inte är att tillverka sprit utan att tillverka koldioxid men det låter jag vara osagt, dömande instanser brukar vara rätt skeptiskt inställda till mer eller mindre fantasifulla förklaringar till diverse saker som ibland påträffas i hemmen.

Vore mäsk lagligt så skulle ju den gamla fina Värmländska drycken bult vara helt ok. Principen för att tillverka den är att ta en dunk med vatten, socker och jäst och sen gräva ner det hela i en myrstack. Vänta lite och - sen så är det drickfärdigt. Bouqueten är rik på toner och ger riktig vildmarkskänsla men för övrigt kan det väl sägas att det enda syfte som bult kan sägas fylla är att man kan bli full på det, så långt är det funktionellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja var var vi, själv handlade jag 10 påsar bikarbonat på konsum, det behövs bara något kryddmått blev jag upplyst om. Följdfrågan blev naturligtvis "vad ska du med allt detta till". då får man ju säga som det är, att man ska baka drömmar till hela kvarteret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Sköna historier! hörde en av "fiskhandlarn" här i stan, om en kille från Ecuador som hämtade 2 dunkar vatten med gämna mellanrum, som var bosatt i ett lite "sämre" kvarter, med mycket bök och stök,

tydligen så hade grannarna reagerat på det där med dunkarna och en vacker dag stormade 4 poliser lägenheten och bojjade honom framför fru och barn, lagom till middagen mistänkt för att ha kokat sprit osv..

kan man vara mer osmidig som polis?!

knacka på och kanske ta det lite lugnt vore la en idé. oh well, när dom fick reda på att det bara var vatten i dunkarna så löste det sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...