Gå till innehåll

"Jag, en cannabisodlare?"


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Det här är lite småroligt. Jag bor i en lägenhet på 11 o 12 våningen. På nedre våningen har jag mitt vanliga akvarium och på övre mitt nano. Både är ganska rejält upplysta. Faktum är att när jag flyger till Basel på kvällen brukar jag kunna se lägenheten pga av allt ljus. Nu har jag fått höra att man i grannskapet misstänker att jag ägnar mig åt storskalig odling av cannabis. Nu är cannabis i stort sett lagligt härnere men lite obehagligt känns det. Någon annan som dragit misstänksamma blickar till sig pga lyset över burkarna?

Ändrat av Arcticreef
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Inte just för saltvattnet (där är det mer att vi förväntar oss besök från Radiotjänst pga det blåaktiga ljuset), däremot från när jag hade tre regnskogsterrarier i förra lägenheten, så hörde man ibland folk på gatan som pekade på mitt fönster och undrade vad "den där tomten odlar för knark".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På 80-talet var det lite små skenant att handla aktivt kol till akvariet. Alla handlare drog omedelbart slutattsen att det skulle användas till att rena andra ädliga drycker. Anledningen till att man då handlade kol i färgbutiken i stället för i akvariebutiken var det betydligt lägre priset. Det är kanske billigare där idag också?

Jag har ett utomordentligt stort garage på över 50 kvadrat, ganska snyggt inrett om jag får skryta lite. Där har jog monterat en stor tunna med osmos anläggningen monterad praktiskt ovanför. Dessutom en 5-6 stora hinkar där jag förvarar osmosvatten. Många besökare undrar, väldigt försiktigt, vad jag igentligen använder det till. Det är med misstänksamhet de mottager mitt svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte hört nån säga det direkt, men har ju många gånger undrat om inte andra måste trott att man odlat nåt olagligt när man ser ljuset utanför...

Så är det ju den här dunksamlingen med klara vätskor som får lite misstänksamma blickar ibland. Och mängden sprutor som ibland ligger framme.

Ser ju inte helt normalt ut hos en saltis om man ska vara ärlig :skrattar:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en bitter gubbe i huset tvärs över gatan som sitter vid sitt köksbord och läser hela dagarna och vid Jul tiden för ca 10år sedan tapeserade han min port med lappar och bad mig att släcka det blåa ljuset för att inte förstöra Jul stämningen för honom.Under dom 15 åren jag bott i lägenheten så har gubben aldrig fått ett enda besök.snacka om en bitter gubbe.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en bitter gubbe i huset tvärs över gatan som sitter vid sitt köksbord och läser hela dagarna och vid Jul tiden för ca 10år sedan tapeserade han min port med lappar och bad mig att släcka det blåa ljuset för att inte förstöra Jul stämningen för honom.Under dom 15 åren jag bott i lägenheten så har gubben aldrig fått ett enda besök.snacka om en bitter gubbe.Patrik

Hahaha, ni har koll på varandra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer herrarna blå kan han ju alltid erbjuda dom att röka en fragg och säga om det känns nåt...

Ett lite mer hållbart sätt att bemöta grannarnas lustiga frågor kan ju annars vara att bjuda in dom på en titt... i bästa fall kan man ju råka rekrytera ytterligare folk till hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...