Gå till innehåll

Ormsjöstjärnor


Anne

Rekommenderade inlägg

Har i mitt 64 l kar massor av dessa, dels brunvit randiga, dels svartvit randiga, har en känsla av att dom plockar på saker som de inte ska, t.ex en Xenia, någon annan som har erfarenhet av dessa?

Någon som vill ha, bara hojta till.

post-4543-14468918761426_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en ormsjöstjärna i drygt 6 månader i mitt 64 liters kar, och den har varit mycket trevlig och harmlös. TILLS IDAG! Köpte en svart damsell idag och stoppade ner den och ormsjöstjärnan blev som tokig. Efter drygt 5 minuter så simmade damsellen in i en liten grotta och blev däe fångad av ormsjöstjärnan som år upp den på 3 minuter. Sjöstjärnan är ganska stor men jag visste inte att den kunde fånga fiskar. I mitt kar har jag 2 stycken clowner, en fyrrandig damsell, turbosniglar och erimiter och dem har han aldrig rört. Nu liggar han i en grotta och jäser, och har svullnat upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en ormsjöstjärna i drygt 6 månader i mitt 64 liters kar, och den har varit mycket trevlig och harmlös. TILLS IDAG! Köpte en svart damsell idag och stoppade ner den och ormsjöstjärnan blev som tokig. Efter drygt 5 minuter så simmade damsellen in i en liten grotta och blev däe fångad av ormsjöstjärnan som år upp den på 3 minuter. Sjöstjärnan är ganska stor men jag visste inte att den kunde fånga fiskar. I mitt kar har jag 2 stycken clowner, en fyrrandig damsell, turbosniglar och erimiter och dem har han aldrig rört. Nu liggar han i en grotta och jäser, och har svullnat upp.

Nu vet du ju åtminstone vad den gillar för foder...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en ormsjöstjärna i drygt 6 månader i mitt 64 liters kar, och den har varit mycket trevlig och harmlös. TILLS IDAG! Köpte en svart damsell idag och stoppade ner den och ormsjöstjärnan blev som tokig. Efter drygt 5 minuter så simmade damsellen in i en liten grotta och blev däe fångad av ormsjöstjärnan som år upp den på 3 minuter. Sjöstjärnan är ganska stor men jag visste inte att den kunde fånga fiskar. I mitt kar har jag 2 stycken clowner, en fyrrandig damsell, turbosniglar och erimiter och dem har han aldrig rört. Nu liggar han i en grotta och jäser, och har svullnat upp.

Kan du möjligen posta en bild på den?

Eller åtminstone förklara hur den ser ut?

Det underlättar förandra att inte köpa en liknande då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka visa den på bild senare. Men till utseende är den helt grön och den har vuxit enormt den tiden jag har haft den. Om man gämför med den första bilden högst upp är den mycket tjockare, speciellt armarna är grövre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klicka på bilden och läs mer om fiskdödaren. :)

Jo, den där sorten ska man passa sig för.

Jag har en sån här:

http://www.deepseaimages.com/dsilibrary/showphoto.php?photo=7497&cat=625

Som jag aldrig misstänkt för nåt dumt. Men jag ger han också lite pellets eller artemia/mysis ibland för att han inte ska känna sig hungrig.

Annars de där små som började tråden - såna har jag en del, men aldrig att jag misstänkt dom för dumheter...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...