Gå till innehåll

Handmatning!


mrbrandin

Rekommenderade inlägg

Någon med muräna som vill kontra?

Jag vet en person som skulle nappa på din utmaning, Stefan Molin.

På 80-talet huserade jag en muräna åt honom i mitt kar under några månader. Mitt kar (då) var 160 cm långt. Den muränan plockade Stefan upp med högerhanden, efter en lång stunds jakt. Jag vill minnas att det blev ganska blött runt karet innan han var infångad.:smiley16:

Hallå Stefan, minns du detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon med muräna som vill kontra?

Jag höll på att säga att det ger en helt ny innebörd till "handmatning" men sen insåg jag att andra redan kommit så långt...

Aj.

Handmatar gör man med fredlig fisk, man inte riskerar att behöva åka till djursjukhuset och avliva livet för att bli av med om man blir oense om vad som är dagens rätt.

Muränor handmatar man bara om man har ringbrynja, och läderfodrade vantar på sig...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller också kvar i maten en stund, mest för att den inte ska blåsa åt helsike innan firrarna hinner äta upp det.

Alla utom en Pictichromis äter direkt ur handen.

På tal om riskfylld handmatning, såg nånstans här på forumet länk/bild på nån tokfrans som handmatade sin Peacock Mantis. Kan bli nog så spännande, antar jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...